AUTOpro
Green car Stiri

Microtaxiul electric al EAV – soluția pentru traficul urban

În timp ce ofertele sale de până acum s-au concentrat pe transportul de mărfuri, compania britanică EAV se extinde și va produce EAV Taxi, un vehicul de pasageri construit pentru transportul urban.

Vehicule urbane de marfă ale companiei EAV folosesc propulsia electrică, pentru o deplasare cu emisii zero. Noul EAV este construit deasupra aceluiași șasiu, dar este conceput pentru a transporta până la doi pasageri în compartimentul său din spate.

În interior se găsesc scaune din spumă cu memorie și un afișaj video pentru urmărirea informațiilor despre călătorie. Habitatul are sistem de climatizare, iar sub scaune se află un compartiment pentru bagaje, care poate fi accesat fie din spate, fie din lateral.

Întregul vehicul măsoară 2,7 m lungime, 2 m înălțime și doar 1 m lățime, în timp ce viteza maximă este de 25 km/h.

EAV consideră ca este un vehicul foarte potrivit pentru călătoriile scurte în orașe precum Londra, unde se fac aproximativ 200.000 de călătorii individuale cu taxiul în fiecare zi, pe o distanță mai mică de 8 km.

De asemenea, compania susține că EAV Taxi nu numai că ar putea rezolva problema traficului urban, ci ar avea un impact mare asupra calității aerului și a consumului de energie, chiar și în comparație cu mașinile și camioanele electrice, care sunt mult mai mari și mai grele.

„EAV Taxi sunt cu 90% mai ușoare decât orice mașină hibridă sau electrică și, dacă am înlocui doar un Uber hibrid cu un taxi EAV, am economisi aproximativ 9,2 tone metrice de emisii de dioxid de carbon într-un singur an. Consumul nostru de energie este o fracțiune dintr-un taxi electric și nu avem nevoie de o infrastructură pentru a ne încărca bateriile, ci doar de o priză normală”, a declarat Nigel Gordon-Stewart, președinte executiv EAV.

Potrivit EAV, producția primului prototip Taxi a început în luna noiembrie, iar livrările vor începe în primăvara anului 2021.

Articole similare

Audi SQ7 TDI facelift mizează pe un motor diesel V8 de 4.0 litri și 435 CP

Dragos Baltateanu

Alfa Romeo va renunța la ecranele tactile de mari dimensiuni începând cu 2025

Mihai Morcovescu

Waymo a rămas fără CEO

Filip Sîrbu

Leave a Comment