AUTOpro
Connected Green car Stiri

General Motors a scos pe strazi masini fara soferi

Mai multe modele Bolt fara soferi au fost scoase pe strazi de compania Cruise, subsidiara a General Motors. Acestea nu aveau nici sofer de urgenta la bord.

Cruise, o companie General Motors, a scos pe strazi masini fara soferi capabile sa se conduca integral singure. In mod surprinzator, nici macar soferi de urgenta nu existau la bord. Aventura urbana a fost transmisa publicului pe o platforma de video sharing.

Compania care a trimis mai multe modele Chevrolet Bolt pe strazile din San Francisco a obtinut in octombrie 2020 un permis de la autoritatea rutiera din California care ii permitea acesteia sa lase masinile fara sofer sa circule pe drumurile publice, alaturi de ceilalti participanti la trafic. E notabil faptul ca inainte de aceasta etapa masinile companiei Cruise au reusit sa parcurga aproape 3 milioane de km pe strazile din San Francisco, asadar firma a reusit sa obtina o mapare eficienta a traseelor pe care le presupune viata in oras.

In urma experientei, reprezentantii Cruise au spus ca intentioneaza sa ofere de acum incolo aceasta tehnologie pe masinile de serie ale General Motors. Acestia s-au declarat incantati de progresul realizat si au fost bucurosi sa afle ca unitatile auto au reusit sa parcurga fara probleme traseul prin orasul american de bastina pentru subsidiara General Motors.

“Incepem modic cu numai cateva masini, in cateva zone din oras si ne vom extinde la nivelul intregii metropole pentru mai multe perioade de timp pana cand vom putea sa operam oriunde si oricand”, a spus CEO-ul Cruise, Dan Ammann.

Compania a inceput testele cu numai cinci masini in noiembrie, iar Ammann a declarat presei ca a fost “suficient de norocos” pentru a se numara printre primii pasageri in aceste masini care se pot conduce singure integral.

“A fost extrem de plictisitor”, a spus CEO-ul. “Intreaga experienta a fost extrem de naturala si atat de predictibila, incat chiar m-am plictisit. A fost, insa, o plictiseala buna in toate felurile”, a mai precizat Ammann.

Cruise este condusa de General Motors, insa in cadrul firmei mai au actiuni si Honda, si SoftBank.

Cum arata condusul fara om in masina

In urma testelor efectuate fara soferi de urgenta la bord, Cruise a publicat online un videoclip care infatiseaza cum automobilul circula singur pe strazile din San Francisco. Acesta poate fi urmarit AICI.

“Acesta este doar inceputul. Nu ai atat de multe sanse in viata sa lucrezi la ceva care chiar va schimba modul in care intelegen transportul. Modificam un obicei dezvoltat de-a lungul unui secol”, a spus Kyle Vogt, cofondator Cruise si CTO al companiei.

Ammann a mai adaugat ca de acum incolo testele vor fi extinse in baza unei metodologii care incet-incet va scoate la iveala tot ce au pregatit pana acum pentru autonomia reala a masinilor – conducerea fara interventia omului. O data pana la care tehnologia sa fie complet gata nu a fost avansata.

“Activitatea noastra va fi de acum incolo mult mai vizibila si in curand veti vedea tot progresul pe care l-am facut si lucrurile uimitoare pe care de-abia asteptam sa vi le dezvaluim. Urmatorul an este cu adevarat unul interesant”, a mai declarat CEO-ul Cruise.

Masinile complet autonome – viitorul?

Chevrolet Bolt, modelele folosite pentru dezvoltarea acestei tehnologii, este un automobil complet electric ce se afla in productie din 2016. In spatiul european era comercializat sub brandul Opel.

Prin intermediul Cruise se urmareste dezvoltarea tehnologiei de condus autonom pentru eliminarea soferilor din serviciile de ridesharing din mediile urbane aglomerate, iar GM va incerca sa lanseze un serviciu in acest sens cat mai curand. Honda isi doreste doar tehnologia pentru o implementa pe propriile sale modele.

Ramane de vazut ce vor dezvalui in 2021 si care vor fi efectele economie ale trecerii la autonomie completa pentru automobile cu inteligenta artificiala avansata.

Masinile Cruise nu sunt populare in San Francisco, unele dintre acestea fiind chiar atacate de locuitori cu diverse obiecte. Nu au fost, insa, raportate pagube insemnate. Extinderea testarilor ar putea, totusi, atrage atentie pe care compania nu si-o doreste.

Articole similare

Tesla Model S și Model X primesc versiuni noi cu autonomie mai mare

Dragos Baltateanu

Premiile AutoBest – voturi europene

Gabi Gogiu

Estimare: Scădere cu 18% a vânzărilor de automobile electrice în acest an

Robert Stan

Leave a Comment