AUTOpro
Stiri Industrie

MG Motor intră pe piața din România + test drive pe scurt gama MG

MG Motor

România devine a 23-a piață europeană și a 9-a țară din centrul și estul Europei în care marca MG Motor își deschide operațiunile, după lansarea în Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Republica Cehă, Slovacia, Macedonia și Grecia.

Începerea vânzărilor de automobile MG în țara noastră a fost oficializată recent prin semnarea contractului de distribuție între MG Motor Europe și importatorul român Quantum Auto Max. Modelele MG vor fi disponibile pe întreg teritoriul țării, datorită dezvoltării unei rețele naționale de 23 de dealeri, asigurând și servicii post-vânzare.

MG Motor

Gama de modele vândute în România, caracterizată prin accesibilitate și un raport preț-calitate imbatabil, include două automobile electrice – MG4 EV și MG ZS EV, un model plug-in hybrid – MG EHS, și două modele termice – MG ZS și MG HS. În viitor, se vor adăuga la gamă modelele Cyberster, MG5 și Marvel R. Toate automobilele MG beneficiază de faimoasa garanție de 7 ani “Triple 7 Care”, care include 7 ani de asistență rutieră gratuită și 7 ani de inspecții tehnice anuale gratuite.

MG Motor Europe și-a început operațiunile de vânzări la sfârșitul anului 2019 și de atunci înregistrează o creștere continuă în Europa. În septembrie anul acesta, MG a înregistrat peste 26.500 de unități înmatriculate în Europa, reprezentând o creștere de 91% față de aceeași lună a anului trecut. De la începutul anului, s-au vândut 163.200 de unități, în creștere cu 126%, depășind concurenții precum Suzuki, Mazda și Mini, conform cifrelor de la Jato Dynamics.

Luna trecută, MG 4 a fost al doilea cel mai vândut vehicul electric din Europa, înregistrând peste 57.800 de unități ale acestui hatchback compact de la introducerea sa în septembrie 2022. În paralel cu extinderea rețelei europene, MG lucrează intens la extinderea gamei de produse cu modele electrice atractive care să răspundă nevoilor șoferilor europeni exigenți.

Din 2007, MG este una dintre mărcile SAIC Motor, unul dintre cei mai mari zece producători de automobile din lume, care vinde un număr mare de mașini în China prin parteneriate cu Volkswagen Group și General Motors.

Cu ocazia lansării oficiale a mărcii MG pe piața din România, am avut privilegiul de a testa personal mai multe modele ale producătorului chinez. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva impresii direct de la volanul celor patru modele ce vor debuta în curând pe piața auto din România. Deoarece evaluările complete vor fi efectuate în cadrul unui extins test drive realizat de echipa AUTO Pro, vom oferi în prezent doar impresii preliminare și concise despre experiența de conducere.

MG E-HS PHEV

Primul vehicul testat a fost HS, SUV-ul de segment C al celor de la MG, în versiunea sa cea mai prietenoasă cu mediul, și anume PHEV. Primul lucru care ne-a surprins cu adevărat a fost autonomia electrică în condiții de temperaturi joase și viteze mari de deplasare. Am plecat din locație cu bateria încărcată la 54% de procente și o autonomie de 28 km.

Din acești 28 de km, am reușit să parcurgem 22 km până la epuizarea bateriei și pornirea motorului termic, asta la o temperatură de 4 grade Celsius și în condiții de mers exclusiv extra-urban, inclusiv în regim de autostradă, la viteze de 110-120 km/h. O cifră excelentă, suntem siguri că, în condiții termice normale, MG E-HS PHEV poate atinge fără probleme 50 de km de autonomie electrică, chiar și în regim extra-urban.

Reversul medaliei a fost că am fost întâmpinați de o suită multimedia destul de învechită. Atât interfața sistemului de infotainment, cât și claritatea camerelor la 360 de grade necesită, fără îndoială, îmbunătățiri semnificative. La fel și la capitolul experiență în conducere, aș fi vrut un selector cu mai multe moduri de conducere, pentru că mașina, în sine, prezintă o agilitate notabilă, iar tentația de a conduce în mod energic este destul de puternică. Integrarea unui mod Eco și a unui mod Sport ar fi adăugat, cu certitudine, valoare experienței generale de conducere.

MG ZS

MG ZS este SUV-ul de segment B al celor de la MG, un concurent redutabil pentru Dacia Duster spre exemplu, care este foarte asemănătoare din punct de vedere al proporțiilor cu SUV-ul chinezesco-britanic. Cutia cu 6 trepte și convertizor de cuplu Aisin s-a dovedit a fi, culmea, mai bine calibrată din punct de vedere al reacțiilor față de modelele din gama Stellantis spre exemplu, timpul de reacție la apăsarea pedalei de accelerație fiind sensibil redus față de alte modele concurente ce folosesc această soluție.

Motorizarea sa, un propulsor turbo cu 3 cilindri de 1 litru, se integrează armonios cu această cutie de viteze. Mașina oferă o experiență de conducere dinamică și plăcută, iar interiorul se bucură de materiale de calitate bună spre foarte bună. Cu toate acestea, sistemul multimedia, așa cum am menționat anterior, se evidențiază prin monotonia și lipsa de culoare. Consumul înregistrat pe un traseu de test de 35 km s-a situat la 7,5 l/100 km. În plus, ZS dispune de discuri de frână pe puntea spate.

MG 4 electric

Avem în față un vehicul electric extrem de atrăgător și plin de dinamism, cu un preț remarcabil ce îl plasează într-un segment de piață fără concurență directă, având un preț de pornire de aproximativ 35.000 de euro. Totuși, există aspecte care au generat dezamăgire, precum utilizarea unui volan din plastic, o alegere poate acceptabilă pentru un vehicul electric cu buget redus, cum ar fi Dacia Spring, dar cu siguranță nu în regulă pentru un automobil care depășește pragul de 30.000 de euro.

De asemenea, minimalismul excesiv al interiorului poate crea confuzii, mai ales având în vedere că regenerarea energiei electrice și selecția modurilor de condus depind exclusiv de sistemul multimedia, caracterizat printr-o interfață ușor ciudată și învechită. Butoanele de pe volan poate genera, de asemenea, confuzii, în special atunci când încerci să activezi pilotul automat auto-adaptiv, dotat și cu funcție de centrare pe bandă. În schimb, mi-a plăcut agilitatea mașinii și caracterul jucăuș al spatelui, care fuge destul de tare dacă știi cum să te joci cu pedala de accelerație și volanul. Nu este nevoie să vă faceți griji, deoarece sistemele de control ale stabilității și tracțiunii intervin rapid pentru a readuce mașina pe traiectoria corectă în cel mai scurt timp.

MG Motor

MG HS

Varianta non-PHEV, echipată cu motor termic, a SUV-ului de clasă C HS, a impresionat prin prezența sa plăcută și vibrantă în același timp. Combinarea inedită dintre exteriorul albastru și interiorul cu piele roșie a creat un contrast extrem de atrăgător și estetic plăcut. Cu toate acestea, am fi apreciat o mai bună reacție din partea cutiei de viteze cu convertizor de cuplu Aisin cu 6 trepte – similară cu cea a modelului ZS, de exemplu.

De asemenea, adăugarea unui selector pentru modurile de conducere și, de ce nu, a unor padele în spatele volanului ar fi fost binevenite. Cu toate acestea, materialele, asamblarea și nivelul de izolare fonică se situează la un standard înalt, depășind în unele cazuri ofertele competitorilor din aceeași categorie. Aspectul modern și, în anumite privințe, agresiv, cu siguranță atrage atenția atât pe stradă, cât și în trafic.

Articole similare

ACEA: piața auto europeană a crescut cu aproape 14% în 2023. Dacia a stabilit noi recorduri

Mihai Morcovescu

KIA a prezentat versiunea cu facelift a navei amiral K9: motorizări V6 de până la 370 CP

Mihai Morcovescu

JATO Dynamics: Dacia Sandero a fost și în luna mai cea mai vândută mașină în Europa