AUTOpro
Stiri

Lamborghini Diablo a împlinit 30 de ani

Automobili Lamborghini sărbătorește în 2020 cea de-a 30-a aniversare a Diablo-ului, unul dintre cele mai iconice modele din istoria mașinilor supersport, lansat pe piață în ianuarie 1990.

Povestea Lamborghini Diablo a început în 1985. A fost denumită intern Proiectul 132, cu scopul de a înlocui Countach, care era vârful gamei Lamborghini. Liniile curate și agresive sunt rezultatul unui proiect al lui Marcello Gandini, care a fost parțial revizuit de centrul de design al Chrysler. Gandini a devenit între timp acționarul majoritar al Automobili Lamborghini.

Câștigând inimile și aprecierea fanilor încă din prima zi, Diablo a fost oficial cea mai rapidă mașină de producție din lume la lansare, capabilă de o viteză maximă de 325 km/h. Comportamentul său dinamic impresionant a fost rezultatul unei munci intense de dezvoltare, care a implicat-o pe campioana de raliuri Sandro Munari.

Diablo s-a prezentat în configurația clasică Lamborghini, cu un motor de 5,7 litri în 12 cilindri, amplasat central. Motorul dispunea de patru arbori cu came și patru supape pe cilindru, era echipat cu injecție electronică multipunct, fiind capabil să dezvolte 485 CP și cuplu de 580 Nm,. În ciuda faptului că este finisat luxos, cu interior din piele, aer condiționat, geamuri electrice și scaune reglabile electric, Lamborghini Diablo a fost un supercar deosebit de greu de controlat, având transmisie doar pe roțile din spate, într-o vreme în care nu erau disponibile sistemele ajutătoare de asistență electronică și nici chiar servodirecția (până în 1993). În acel an, Automobili Lamborghini a lansat Diablo VT, primul Lamborghini Granturismo care a fost echipat cu tracțiune integrală, ce a adus, de asemenea, o serie de îmbunătățiri mecanice și modificări stilistice.

În 1993, seria specială SE30 a fost prezentată pentru a celebra 30 de ani de la nașterea companiei, versiune care benificia de o creștere a puterii la 523 CP. Lamborghini Diablo SV a debutat la Salonul Auto de la Geneva în 1995, disponibil doar ca versiune cu două roți cu putere maximă de 510 CP și cu o aripă deportantă spate reglabilă. În luna decembrie a aceluiași an, Diablo VT Roadster a ieșit pe piață: primul Lamborghini cu 12 cilindri, cu acoperiș deschis, produs în serie, cu linii ușor revizuite și oferit doar cu transmisie integrală.

În 1999, după achiziționarea Automobili Lamborghini de către Grupul Audi, a fost dezvăluit Diablo SV restilizat, proiectat de Luc Donckerwolke, primul designer intern al Lamborghini. Au urmat VT și VT Roadster: toate cele trei modele au evocat semne clare de modernizare prin liniile și interiorul  revizuit.

Din punct de vedere mecanic, motorul, acum cu 529 CP și capabil de 605 Nm de cuplu, a fost echipat cu sistemul de ridicare variabilă a supapelor și, pentru prima dată pe un Lamborghini, frânele au fost completate de ABS.

Diablo, lansat în serie specială sau pentru competiție, având motoare de 6 litri, a fost cea mai vândută mașină de până atunci a Lamborghini, cu 2903 de unități în total. Modelul a rămas disponibil până în 2001, când a fost înlocuit de Lamborghini Murciélago.

Articole similare

UE se plânge că producătorii din China inundă Europa cu mașini electrice ieftine

Mihai Morcovescu

Un șerif se întoarce la Ford pentru a conduce

Filip Sîrbu

Dacia Duster a primit pachet tuning CarPoint: jante de 20 de inch și o folie cu tematică monstruoasă

Mihai Morcovescu

Leave a Comment