AUTOpro
Green car Stiri

Hyundai incepe ofensiva EV cu noua platforma E-GMP

Constructorul auto sud-coreean se lanseaza complet in cursa pentru electrificare integrala prin anuntarea noii platforme E-GMP. Aceasta va ajuta la popularizarea propriei tehnologii pentru baterii si va elimina o serie de costuri.

Renumit pentru pachetul complet pe care il ofera in Romania la un pret competitiv, Hyundai trece la urmatorul capitol pe care il presupune mobilitatea personala: BEV-urile, adica masinile propulsate electric cu ajutorul bateriilor. Anuntarea noii platforme E-GMP releva implicarea Hyundai in competitia acerba pentru producerea de autovehicule exclusiv electrice, singurele care vor fi disponibile pentru comercializare in cadrul blocului comunitar din 2030. Atingerea unui pret de productie sustenabil este esentiala.

“Astazi modelele noastre electrice Hyundai si Kia cu tractiune fata se numara printre cele mai eficiente din segmentul din care fac parte. Acum platforma noastra noua E-GMP cu tractiune spate ne ajuta sa ne extindem avantajul tehnologic in segmentele in care clientii cer o dinamica excelenta si eficienta incredibila”, a spus Albert Biermann, Presedinte al Departamentului R&D din cadrul Hyundai Motor Group.

Conform explicatiilor oferite in cadrul prezentarii live, platforma E-GMP prezinta o serie de avantaje strategice si specifice pentru masinile propulsate electric cu ajutorul bateriilor (BEV). Fata de favorizarea motoarelor pe benzina sau motorina din prezent, noua configuratie a “scheletului” masinilor constructorului sud-coreean va include o flexibilitate crescuta, performante de inalt nivel, autonomie crescuta, siguranta imbunatatita si mai mult spatiu pentru pasageri si bagaje.

E-GMP al Hyundai reduce complexitatea necesara la realizarea intregii platforme prin modularizare si standardizare, caracteristica ce permite dezvoltarea cu usurinta de noi modele care pot fi utilizate in mai multe segmente. Suplimentar, se pune accent si pe perfomanta pentru a multumi chiar si clientii care vor un stil de condus mai dinamicizat. Compania auto a confirmat ca pe noua platforma va fi construit un model care va accelera de la 0 km/h la 100 km/h in doar 3,5 secunde si va ajunge pana la 260 km/h. Valorile acestea sunt importante, intrucat majoritatea masinilor electrice noi produse de brandurile europene cunoscute sunt limitate la viteze care se situeaza sub 180 km/h.

Ofensiva in domeniul EV anuntata de Hyundai nu este o surpriza, intrucat rivalul american Tesla a anuntat deja ca dubleaza productia de baterii si are in vedere scaderea cu pana la 50% a costului producerii de baterii. Aceasta reusita ar duce la introducerea de mai multe masini electrice in pietele importante la un pret care sa permita democratizarea reala a acestor sisteme de propulsii mai curate fata de ce ofera motoarele conventionale.

E-GMP by Hyundai – autonomie marita si siguranta sporita

E-GMP inseamna Electric Global Modular Platform si va reduce cu pana la 60% componentele necesare pentru construirea unei noi masini.

Mai mult, E-GMP va ajuta la oferirea unei autonomii de minimum 500 de km pentru modelele companiei. Nu este, insa, clar modul in care se va face segmentarea la capitolul putere/cost/distanta. Hyundai Kona EV, spre exemplu, ar putea avea de castigat un plus de peste 23% la capitolul autonomie, odata ce va fi bazat pe noua platforma. Mai mult, poate incarca cu viteza mare pana la 80% in doar 18 minute si poate adauga pana la 100 km de autonomie in doar cinci minute.

E-GMP ofera standard capacitatea de incarcare de 800V si permite incarcarea de 400V, fara a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul de incarcare multipla este prima tehnologie brevetata din lume care actioneaza motorul si invertorul pentru a creste 400V pana la 800V pentru o compatibilitate stabila de incarcare.

Hyundai Motor Group a investit in IONITY, cea mai importanta retea europeana de incarcare de mare putere, ca partener strategic si actionar. IONITY opereaza 308 de statii de incarcare de mare putere (HPC) – utilizand o capacitate de incarcare de pana la 350 kW – de-a lungul autostrazilor din tarile europene. Compania intentioneaza sa mareasca acest numar la 400 de statii HPC pana in 2022, inclusiv 51 in prezent in constructie.

In continuare, platforma asigura siguranta bateriei printr-o structura de sustinere a bateriei realizata din otel de inalta rezistenta. Componente din otel stantate la cald inconjoara aceasta structura pentru o rigiditate suplimentara. Energia de coliziune poate fi absorbita eficient datorita sectiunilor absorbante de energie ale caroseriei si sasiului, cailor eficiente de incarcare a energiei si unei sectiuni centrale a acumulatorului strans legata de caroseria vehiculului.

Mai mult, prin consolidarea structurii sectiunii de sustinere a incarcaturii, situata in fata tabloului de bord, inginerii au reusit sa reduca la minimum energia coliziunii la sistemul electric si la baterie. Structura de distributie a sarcinii stalpului A previne, de asemenea, deformarea habitaclului.

Fara baterii in-house

Totodata, Hyundai a anuntat ca nu va urmari sa produca singura propriile baterii, fiind multumita de colaborarea cu LG Chem si SK Innovation.

Sistemul electric compact (PE) al noului E-GMP consta dintr-un motor puternic, transmisie EV si invertor. Aceste trei componente sunt integrate intr-un singur modul compact. Acest lucru asigura performante puternice prin cresterea vitezei maxime a motorului cu pana la 70% comparativ cu motoarele existente. Motorul de mare viteza este mai mic decat alte motoare, oferind in acelasi timp performante comparabile si ofera eficienta atat in ​​spatiu, cat si in greutate. Dinamica se muta in prim-plan.

In plus, un sistem de baterii standardizat poate fi reglat pentru a oferi performante adecvate unui anumit segment de vehicul, pentru a maximiza autonomia de rulare sau pentru a satisface diferitele nevoi ale clientilor.

Motorul este controlat de modulul de putere al invertorului, care adopta semiconductori din carbura de siliciu (SiC). Acest motor poate spori eficienta sistemului cu aproximativ 2-3%, ceea ce inseamna ca vehiculul poate fi condus cu aproximativ 5% mai mult pe aceeasi energie a bateriei.

Finalmente, vestea buna este ca viitoarele modele bazate pe E-GMP vor putea fi comandate cu tractiune spate sau tractiune integrala. Hyundai impreuna cu Kia planuiesc sa comercializeze peste 1 milion de autovehicule electrice pana in 2025 si, astfel, sa devina al treilea cel mai mare constructor in acest domeniu efervescent.

Articole similare

Exclusivitate: detalii despre interiorul Dacia Spring

Gabi Gogiu

VIDEO: Hyundai a publicat un teaser cu viitorul hot-hatch Ioniq 5 N

Mihai Morcovescu

Renault va introduce în 2026 o nouă arhitectură software pentru modelele sale electrice

Mihai Morcovescu

Leave a Comment