Deloc întâmplător, previziunile AUTO Pro se adeveresc întru totul. Cifrele de vânzări aferente lunii iulie nu arată deloc bine pentru vehiculele PHEV, acestea înregistrând un declin de 25% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Încă de acum mai bine de 3-4 ani, AUTO Pro previziona că ne aflăm în fața unei adevărate ferestre de oportunitate a propulsiilor PHEV (Comment: Viitorul devine electric foarte repede….). În traducere liberă, o perioadă de înflorire absolută a vânzărilor și aplecării clienților către acest tip de automobile de tranziție, ce nu reprezintă nimic altceva decât un pas intermediar între vehiculele cu sisteme de propulsiefereastra convenționale și cele electrice.
![PHEV](https://autopro.ro/wp-content/uploads/2020/10/ford-kuga-escape-phev-lead-image-1024x576.jpg)
Conform celor de la EV Volumes, citați de platforma insideevs.com (https://insideevs.com/news/606777/europe-plugin-car-sales-july2022/), PHEV-urile au înregistrat un declin puternic în luna iulie, acestea înregistrând o scădere de circa 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În iulie 2022, au fost înregistrate, pe Bătrânul Continent, doar 66.000 de PHEV-uri.
Pe de altă parte, EV-urile au ajuns la o cifră de 91.000 de unități, vânzările din luna iulie înregistrând o creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Per total, PHEV-urile și EV-urile au atins în luna iulie o cotă de piață de 19%, ce echivalează cu 157.694 de unități, în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
![PHEV](https://autopro.ro/wp-content/uploads/2022/07/IMG_20220610_190236-1-1024x640.jpg)
După o analiză temeinică la rece a tuturor acestor cifre pline de relevanță, concluzia este evidentă. Tranziția către electrificare se apropie de sfârșit, EV-urile fiind la ora actuală o opțiune extrem de viabilă din foarte multe puncte de vedere, nemaiavând deloc sens în prezent alegerea unui PHEV în detrimentul unui EV.
Bineînțeles, criza semiconductorilor va lovi la rându-i puternic în durata de viață a ferestrei de oportunitate a propulsiilor PHEV, care se apropie iată de final, după cum AUTO Pro a previzionat încă de dinainte de debutul acestui fatidic deceniu.