AUTOpro
Stiri

e-Expert și e-Jumpy, noile vedete electrice ale familiei de vehicule comerciale a PSA Peugeot – Citroen

Peugeot e-Expert

După ce Opel a anunțat lansarea versiunii electrice a vehiculului comercial ușor Vivaro-e a venit rândul fraților săi Peugeot și Citroen să anunțe electricele e-Expert și e-Jumpy.

Oficialii Peugeot au anunțat în această săptămână că, urmare a succesului său comercial, cu peste 195.000 de vehicule produse de la lansarea sa în 2016, vehiculul comercial ușor Expert își extinde gama în segmentul utilitarelor prin adăugarea unei versiuni motorizate 100% electric.

Exemplu perfect pentru puterea de a alege, noul e-Expert PEUGEOT oferă două niveluri de autonomie, până la 330 de km (WLTP), trei versiuni de lungime, o capacitate de remorcare de până la 1.000 kg și sarcină utilă de până la 1.275 kg. Volumul de încărcare este identic cu versiunea cu motor termic.

Piața segmentului de utilitare compacte din Europa reprezintă peste 750.000 de vehicule pe an, iar Peugeot Expert și-a crescut cota de piață în fiecare an, de la lansarea sa în 2016. Actualizat recent la standardele Euro 6D cu o gamă adaptată utilizărilor specifice ale profesioniștilor, Expert vine acum într-o versiune 100% electrică și devine Peugeot e-Expert.

Din prisma faptului că aproape 80% dintre șoferii de vehicule comerciale conduc în medie mai puțin de 200 de km pe zi, o versiune electrică pentru Peugeot Expert este o alegere evidentă, aceasta fiind motivată și de accesul cu tot mai multe restricții în zonele centrale ale orașelor – în multe dintre ele fiind permise doar vehiculele 100% electrice. Noua versiune a păstrat avantajele variantelor cu motoare termice, inclusiv versiunea de lungime Compact, unică în acest segment și potrivită în special pentru străzile înguste și pentru centrele aglomerate ale orașelor.

Fidel conceptului mărcii materializat prin puterea de alegere, noul Peugeot e-Expert păstrează stilul robust al versiunilor cu motor termic, completat de câteva caracteristici distinctive printre care emblema Leului Dicroic (cu schimbarea culorii în funcție de unghiul de vedere, soclul de încărcare plasat pe aripa stânga față, o grilă intermediară specifică, un instrumentar de bord analogic cu ecran color, adaptat vehiculelor electrice, grafică specifică pentru ecranul tactil central cu navigație 3D conectată și funcții TomTom Traffic (disponibile în funcție de piață), care include acum punctele de încărcare disponibile și autonomia bazată pe durata de viață a bateriei rămase, un nou sistem „e-Toggle” pentru controlul funcțiilor cutiei de viteze,  un comutator de selectare a modului de condus pentru a schimba între modurile Eco, Normal sau Power, frână de parcare electrică.

La nivelul șoferului, consola centrală a fost reproiectată pentru a se potrivi cu noul sistem „e-Toggle” de control al cutiei de viteze, perfect integrat și ergonomic și care oferă acces la funcțiile Park / Reverse / Neutral / Drive și Brake, comutatorul selector pentru cele 3 moduri de condus și spațiul de depozitare plasat la nivel superior.

Noul Peugeot e-Expert oferă 3 moduri de condus selectabile cu ajutorul comutatorului dedicat:

▪ Eco (60 kW, 190 Nm): pentru autonomie sporită, ▪ Normal (80 kW, 210 Nm): optim pentru utilizarea de zi cu zi, ▪ Power (100 kW, 260 Nm): optimizează performanța atunci când se transportă sarcini grele.

Două moduri de frânare sunt disponibile, adecvate încărcării bateriei în mers:

▪ Moderat, care se simte ca frâna de motor pentru un vehicul cu motor termic, ▪ Sporit (accesibil la apăsarea butonului „B” – „Brake”  situat pe selectorul cutiei de viteze), pentru o decelerație crescută la eliberarea pedalei de accelerație. ▪ Toate versiunile noului PEUGEOT e-Expert sunt echipate cu frână de parcare electrică, o caracteristică nouă pe acest model. Pe lângă eliberarea spațiului, această funcție automată oferă confort și ușurință la condusul cotidian. În plus, pe suportul frânei de parcare este montată o plasă de depozitare laterală.

Instrumentarul de  bord afișează informațiile necesare pentru a gestiona corect un vehicul electric:

▪ Un indicator de putere pentru afișarea nivelului de consum (ECO, optimizare a energiei sau POWER, putere maximă) sau recuperare de energie (CHARGE), ▪ Un indicator de consum pentru accesoriile de confort termic (încălzire, aer condiționat), ▪ Un indicator de încărcare a bateriei, ▪ Un ecran color pentru afișarea fluxurilor de energie, monitorizarea încărcării (curentă sau programată), informații despre computerul de bord și autonomie.

Bazat pe platforma modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), Peugeot e-Expert oferă un motor 100% electric cu o putere maximă de 100 kW și un cuplu maxim de 260 Nm disponibil încă de la pornire pentru o reactivitate imediată, fără vibrații, zgomot, fără schimbări de trepte de viteză, fără miros și, desigur, fără emisii de CO2.

Trenul de rulare electrică este similar cu cel utilizat de noile PEUGEOT e-208 și SUV PEUGEOT e-2008, fiind însă modificată cutia de viteze, care este mai scurtă pentru a îndeplini constrângerile de capacitatea de încărcare a vehiculelor comerciale.

Citroen e-Jumpy, capacitate de transport și confort

Citroen e-Jumpy

Citroën este unul dintre liderii din piața vehiculelor utilitare și nu a mai rămas nimic de dovedit în acest sens. Sunt greu de uitat formele intrigante ale caroseriilor ce au marcat istoria automobilului, cum ar fi autoutilitara 2CV, Type H, C15 sau Berlingo. O performanță susținută de o gamă de autoutilitare ce au propriul caracter, Berlingo Van, Jumpy și Jumper și care se remarcă prin spiritul practic și printr-un confort de referință. Modele inspirate de clienți și care oferă o varietate de configurații pentru a răspunde nevoilor fiecărui profesionist.

Filozofia „Inspired by Pro” a fost exprimată recent prin lansarea unui nou concept de retail care se adresează exclusiv profesioniștilor sub denumirea La Manufacture Citroën (actualmente în Franța, Olanda, Belgia și Spania), ceea ce demonstrează dorința puternică a brandului de a oferi tuturor clienților standarde adaptate, personalizare și confort, toate pentru a fi siguri că toți acești clienți vor avea parte de o experiență unică.

Brandul lansează în 2020 o ofensivă majoră de electrificare a gamei sale comerciale. Citroën își lărgește astfel segmentul vehiculelor electrice disponibile pentru profesioniști, cu o gamă 100% electrificată până în 2021. Aceasta va cuprinde noul ë-Jumpy, dezvăluită astăzi, o versiune 100% electrică a lui Jumper în a doua jumătate a anului 2020 și o versiune 100% electrică pentru Berlingo Van pe parcursul anului 2021. De această gamă vor beneficia profesioniștii, cărora le va fi oferită o referință în materie de confort, costuri de operare controlate și libertate de acces în centrul orașului.

Versiunea 100% electrică dedicată lui Jumpy oferă profesioniștilor soluții practice la provocările mobilității din mediul urban (înăsprirea condițiilor pentru accesul în centrul orașului), dar și din zonele rurale, datorită unei autonomii suficiente pentru majoritatea călătoriilor. ë-Jumpy face posibil ca activitatea  tuturor antreprenenorilor să se desfășoare  într-un nou mod, participând activ la tranziția energetică.

Fără niciun compromis în ceea ce privește performanțele și caracteristicile care au făcut ca Jumpy să fie un succes, e-Jumpy aduce confortul la o nouă dimensiune, o liniște necesară oricărui comerciant. Modelul asigură o autonomie de 230 km (WLTP) cu o baterie de 50 kWh sau 330 km (WLTP) cu o baterie de 75 kWh. Spațiul de încărcare a rămas neschimbat în comparație cu versiunile cu motor termic, iar costurile de explotare s-au redus.

e-Jumpy va ajunge în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2020. I se vor alătura o versiune 100% electrică pentru Jumper la sfârșitul anului și pentru Berlingo Van anul viitor. Astfel, din 2021, întreaga flotă comercială Citroën va include modele electrificate alături de versiunile cu motoare termice.

Articole similare

Bentley va produce doar masini electrice din 2030

Florin Amariei

Range Rover Sport se joacă de-a autonomia

Filip Sîrbu

ACEA: Vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 12% în aprilie

Mihai Morcovescu

Leave a Comment