AUTOpro
Stiri Industrie

Denis Le Vot: „Dacia va continua cu motoarele termice până în 2035”

Deși modelul Spring arată în mod clar că Dacia nu rămâne indiferentă la trendul electromobilității, brandul low-cost din cadrul Grupului Renault și-a propus să continue cu motoarele termice atât timp cât acest lucru se va putea.

În acest fel, producătorul autohton îi va ajuta pe şoferii care sunt reticenţi cu privire la tranziția către motoarele electrice, a declarat directorul general al companiei, Denis Le Vot.

În timp ce Renault intenţionează să vândă modele complet electrice în 2030, marca românească va păstra posibilitatea de a face marele salt abia în 2035 atunci când motoarele cu ardere internă vor fi interzise în Europa.

„Renault face eforturi pentru a fi un lider pe segmentul motoarelor electrice, iar această abordare prezintă anumite riscuri”, a explicat Le Vot cu ocazia prezentării noului concept electric Dacia Manifesto.

Dacia Spring deține 12% din vânzările producătorului român

Dacia

„Acesta este motivul pentru care există şi Dacia. În funcţie de cât de rapid se converteşte piaţa la motoarele electrice şi de apetitul clienţilor, Dacia este aici. Cele două vor putea coexista într-un mod apropiat”, a spus şeful Dacia într-un interviu acordat Reuters.

Spring este singurul model cu emisii zero din gama constructorului român. Acesta deține 12% din totalul comenzilor sale. Restul de 88 de procente sunt deținute de propulsoarele cu ardere internă.

Constructorul de la Mioveni continuă să se bazeze pe motoare de mic litraj alimentate cu combustibili fosili şi GPL, care reprezintă o treime din vânzările companiei, Cu toate acestea, marca autohtonă intenţionează să lanseze primul model hibrid în 2023.

Renault, care este de un deceniu pionier în sectorul motoarelor electrice alături de partenerul de alianţă Nissan, a fost recent detronat de nou-veniţi, precum producătorul american Tesla.

La începutul lunii mai, Renault anunţase că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate. Una va fi dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice și va avea sediul în Franţa.

Cea de-a doua va fi dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-Tech și va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Sursa: Reuters

Articole similare

Atelierul Auto al Regelui Mihai, în curând complet restaurat

Florin Amariei

Volkswagen ID.R a doborât recordul urcării de la Goodwood Festival of Speed

Dragos Baltateanu

EVENIMENT în premieră mondială: Interviu cu Phạm Nhật Vượng, Fondatorul VINFAST – Miniserialul „Miracolul VINFAST” – Episodul 4

Dan Vardie