AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Eveniment Stiri

Detalii exclusive despre noua aplicație MY Dacia și transformarea showroom-urilor Dacia

MY Dacia pe Dacia Media Control

După „Manifestația” Dacia despre care am vorbit într-un material anterior, este acum momentul să revenim cu detalii exclusive despre noile funcții ce vor fi introduse pe aplicația MY Dacia și despre cum vor arăta până la sfârșitul anului toate showroom-urile Dacia.

Dacia Manifesto nu a fost denumirea doar a conceptului prezentat la Le Bourget, Franța, ci și a întregului eveniment organizat acolo. Cu ocazia participării redacției noastre la acest eveniment, am avut ocazia de a descoperi și alte detalii despre tot ce înseamnă Dacia acum și cum se pregătește să se transforme în viitorul apropiat.

Vom vorbi mai întâi despre aplicația MY Dacia, ce este deja disponibilă spre a fi instalată gratuit de orice doritor, fie din magazinul Google Play Store, fie din Apple Play Store. Pe lângă funcționalitățile pe care acest software le pune la dispoziția utilizatorilor și, în speță, a proprietarilor Dacia, vor mai fi introduse în scurt timp și alte capabilități care, credem noi, sunt extraordinare.

Momentan, noile Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway și Jogger pot fi echipate cu așa-numitul Media Control. De fapt, fără a oferi un ecran pentru sistemul multimedia, această echipare îți permite să folosești propriul smartphone, alături de aplicația MY Dacia, spre a transpune pe ecranul telefonului multiple informații de la vehicul.

Nu doar detalii despre consum, distanță parcursă, autonomie și altele ce sunt preluate din computerul de bord apar pe ecranul telefonului fixat în suportul dedicat, ci se dă și posibilitatea de a regla posturile de radio sau de a folosi propria aplicația de redare muzică, de navigați (Waze, Google Maps ori altele compatibile).

În viitorul apropiat, MY Dacia va aduce o funcție ce pare greu de implementat. Însă, cu ajutorul partenerilor de la Software Republique și rămânând fideli conceptului „Bring your own device”, aplicația va putea prelua rolul de sistem pentru determinarea stării de oboseală a șoferului.

Astfel, folosind senzorii și informații de la alte aplicații instalate deja pe telefonul mobil, pentru care MY Dacia necesită desigur permisiuni de utilizare, va putea fi stabilit destul de exact, după spusele celor de la Dacia, dacă șoferul are nevoie de o pauză de la condus. Aplicația MY Dacia va folosi detalii preluate în decursul întregii zile pentru a determina cât mai precis momentul în care șoferul ar trebui să se odihnească pentru câteva momente. Interesant este că aplicația va ține cont de ora la care utilizatorul s-a trezit, de cât a muncit de-a lungul zilei, de factorul de stres, precum și alte date spre a putea trimite recomandările de pauză. Și nu va face recomandări doar pentru momentul la care este nevoie de odihnă, ci și unde ar putea șoferul orpi și pentru cât timp să facă asta.

Mai mult, MY Dacia va cere acordul de a folosi camera frontală a telefonului mobil spre a analiza chipul și reacțiile șoferului și a determina, pe baza unor algoritmi bine puși la punct, dacă acesta este capabil de a mai conduce fără a lua o pauză.

Întrebați de ce consideră că mai este nevoie de o astfel de funcție de detectare a gradului de oboseală a șoferului integrată în aplicația MY Dacia, dacă oricum astfel de sisteme vor fi obligatorii de implementat pe orice mașină nouă vândută în UE din 2024, reprezentanții Dacia au spus că ea este dezvoltată pentru toate piețele unde Dacia este prezentă și că vrea să le dea posibilitatea și proprietarilor de modele mai vechi de a avea acces la astfel de funcții.

În cadrul unei prezentări separate am primit informații și despre cum se vor transforma toate showroom-urile Dacia în viitorul apropiat, adică până cel târziu la sfârșitul anului 2022. Se pare că deja o locație a trecut la noul concept de showroom, este vorba despre dealerul AMAT Pitești.

Recenta imagine de marcă introdusă simultan pe toate modele mărcii, vine deci să se asorteze și cu sediile centrelor de vânzări Dacia. Noile locații vor respecta patru principii de bază: funcțional, ultra-flexibil, prietenos cu mediul înconjurător și eficient din punct de vedere al costurilor.

Astfel, mobilierul este conceput în așa fel încât să poată fi ușor de mutat și transformat, fiind realizat în același timp pe cât se poate de mult din materiale reciclate și reciclabile.

Rămânând fidele ideii de esențial, showroom-urile Dacia vor păstra doar elementele fizice absolut necesare, îmbinând în mod optim interacțiunea directă cu cea virtuală, prin intermediul aplicației Dacia AR, disponibilă gratuit spre descărcare oricărei persoane din magazinele Google Play Store sau Apple App Store.

Întrebat despre cât va costa transformarea unui showroom Dacia după noile principii, Mihai Bordeanu, Director General Automobile Dacia, a răspuns că investiția depinde de fiecare locație în parte, dar că vorbim despre sume pe care orice reprezentant oficial de vânzări și le poate permite fără probleme. Mai mult, se pare că Dacia va oferi soluții de finanțare fiecărui dealer care are nevoie de ajutor și că rata lunară va fi una comparabilă cu cea pentru o mașină achiziționată în sistem leasing.

Pentru detalii despre conceptele „robust & outdoor” și „eco-smart” ce ne-au fost prezentate în cadrul aceluiași eveniment din Franța, vă așteptăm din nou pe site cu un nou material în care revenim cu informații exclusive.

Articole similare

Volkswagen exclude relansarea modelelor Beetle și Scirocco

Mihai Morcovescu

Premiile AUTOBEST: cea de-a 22-a ediție a galei va avea loc pe 11 mai, la Rotterdam

Mihai Morcovescu

Veniturile Renault au scăzut cu 19% în primul trimestru, iar vânzările, inclusiv ale Dacia, sunt în declin

Robert Stan