În timp ce piața autoturismelor noi a înregistrat în aprilie un recul de 50,28%, până la doar 4.321 de unități, cea a vehiculelor de ocazie a scăzut cu 43% până la 20.245 de unități.
Piața autoturismelor second-hand se dovedește, în plină pandemie, mai rezistentă decât cea a mașinilor noi. Astfel, în timp ce reculul înmatriculărilor de autoturisme noi a fost de peste 50%, cel al înregistrărilor de mașini de ocazie a scăzut cu „doar” 43%.
Pentru comparație, dacă în aprilie 2020 raportul dintre mașinile de ocazie și cele noi a fost de 4,7 / 1, în aceeași lună a anului trecut el era de 4 / 1.
La nivelul primelor patru luni, reculul pieței mașinilor de ocazie a fost de 12%, în timp ce în privința autoturismelor noi a fost de 27,46%. Astfel, în perioada ianuarie – aprilie 2020 au intrat în parcul auto al țării 32.300 de autoturisme noi și 128.325 second-hand.
Cele mai căutate mărci pe piața de mașini de ocazie sunt în acest an Volkswagen (32.205 unități), BMW (13.210 unități) și Audi (12.291 unități).