AUTOpro
Stiri

China și electrificarea mașinilor, singurele speranțe pentru constructorii auto

După un 2020 plin de surprize neplăcute și evenimente neprevăzute, China și electrificarea mașinilor europene rămân singurele speranțe în 2021 pentru constructorii auto.

Vânzările de mașini de lux din China și electrificarea modelelor europene reprezintă principalele vești bune de care constructorii auto se agață în 2021. Luminița de la capătul tunelului este, așadar, un în care industria primește o nouă gură de aer.

Piața auto din China și-a revenit, chiar dacă diferite tulpini de coronavirus încă fac probleme în anumite regiuni ale țării comuniste. Cererea pentru mașinile de lux e în creștere, iar aprecierea chinezilor pentru atenția la detalii a europenilor e din ce în ce mai intensă. Se cumpără mașini, iar asta e de bine!

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a raportat o scădere a vânzărilor pentru marca sa de bază VW cu puțin peste 15% față de 2019.

În timp ce vânzările mărcii VW au scăzut cu aproape 10% în China, marca de lux a Volkswagen, Audi, a înregistrat cel mai bun trimestru al patrulea, iar vânzările pe tot anul în China au crescut cu 5,4%.

Marca VW a văzut, de asemenea, că vânzările globale de mașini complet electrice au crescut cu 197% din 2019 la 134.000, deși aceasta a reprezentat încă doar 2,5% din total.

„2020 a fost un moment de cotitură pentru Volkswagen și a marcat o descoperire în mobilitatea electrică”, a spus Ralf Brandstatter, șeful mărcii VW.

Rivalul BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,2% în al patrulea trimestru și încheiat în 2020 cu 8,4%. Dar producătorul auto, care deține și mărcile Mini și Rolls-Royce, a declarat că vânzările au crescut cu 7,4% în China, cea mai bună performanță de când a intrat pe acea piață în 1994.

Între timp, marca Mercedes-Benz a lui Daimler, care a raportat cifre recent, a rămas cel mai bine vândut producător auto de lux din lume pentru al patrulea an consecutiv.

Vehiculele electrice au fost singurele vești bune dintr-un altfel sumbru 2020 pentru Renault din Franța, care a performat slab pe piețele auto și globale.

În timp ce vânzările grupului Renault au scăzut cu peste 21%, vânzările sale de vehicule electrice în Europa au crescut cu peste 101%. Compania a confirmat că și-a îndeplinit obiectivele de emisii UE din 2020, evitând astfel amenzile.

Articole similare

Facelift și motorizări noi pentru Mercedes-Benz GLA

Filip Sîrbu

Producția modelului Polestar 2 a început în China

Dan Damian

România va produce o mașină electrică! Ford face pasul decisiv

Florin Amariei

Leave a Comment