AUTOpro
Industrie Inside story Stiri

Viitorul Dacia

La doar o zi distanță după dezvăluirea conceptului Bigster și a noii imagini de marcă Dacia, producătorul autohton a organizat o conferință de presă online, cu presa din România, în care a dezvăluit informații și detalii inedite despre ce se va întâmpa în viitorul apropiat în gama Dacia.

AUTOpro a făcut parte din cercul restrâns de invitați la evenimentul online Dacia, unde CEO-ul firmei, Denis Le Vot ne-a dezvăluit, printre altele, că Bigster este un nume provizoriu, că Dacia nu mai este alternativa la mașinile seccond-hand și că înfrățirea cu Lada va presupune doar folosirea unei platforme comune.

Dacia Bigster sau nu?

Numele Bigster a fost ales la o pauză de cafea, fiind compus din englezescul big (adică mare) și terminația ster, de la Duster. Astfel, s-a dorit o semnalizare clară a faptului că vom avea de-a face cu un SUV ce se va poziționa deasupra lui Duster în gama Dacia, în segmentul C. Oficialii Dacia / Renault nu sunt hotărâți dacă să păstreze acest nume și la modelul de serie, Le Vot glumind chiar că ușile sunt deschise pentru un viitor naș la viitorului model.

Lansarea versiunii de serie a noului SUV Dacia de clasă C va reprezenta finalizarea modernizării familiei producătorului autohton, modernizare ce  a început prin prezentarea noii generații Logan, Sandero și Stepway. Următorul pas îl reprezintă lansarea versiunii de serie a lui Spring (primul automobil 100% electric Dacia) în toamna acestui an și lansarea lui Duster facelift anul viitor. Vor urma noul Lodgy (sau un înlocuitor pentru acesta și noul – să spunem – Bigster. Referitor la Lodgy, oficialii Dacia nu au dorit să confirme sau infirme păstrarea acestui model în gamă, mulțumindu-se să afirme că atâta timp cât vor exista clienți care vor cere automobile accesibile cu 5-7 locuri, Dacia va continua să ofere un astfel de model.

Duster facelift – modificări majore sau minore?

Eram curioși dacă versiunea facelift a lui Dacia va păstra actuala platformă tehnică sau va trece pe platforma CMF-B, inaugurată de noile Logan&Co. sau dacă va prelua deja noua imagine de marcă. Ei bine, Duster facelift va utiliza actuala platformă dar cu unele îmbunătățiri, în special la capitolele estitic și echipări. De asemenea, se va prezenta sub actuala imagine de marcă și nu o va inaugura „în serie” pe cea anunțată de conceptul Bigster. Ca fapt divers, CMF-B nu permite utilizarea transmisiei integrale, așa că este foarte posibil ca noul Bigster să vină fără transmisie integrală…

Noua imagine de marcă Dacia

Conform lui Denis Le Vot, noul logo obținut din punerea în antiteză a literelor D și C, precum și noua scriere a numelui mărcii cu un font geometric, nu vor fi văzute prea curând pe stradă sau în showroom-uri. Motivația este dată de faptul că o astfel de schimbare este „extrem de complicată din punct de vedere a resurselor consumate și a timpului necesar”, astfel că noua imagine de marcă va fi lansată „în viitor, la momentul potrivit!” L-am întrebat pe domnul Le Vot dacă acest lucru se va întâmpla concomitent cu lansarea unui nou model, probabil Bigster și – nici o surpriză – nu am avut parte nici de confirmare, nici de infirmare.

În schimb, domnul Le Vot a ținut să menționeze cu mândrie faptul că Dacia nu mai este considerată alternativa la mașinile seccond-hand, cum se întâmpla acum 10 ani, când principalul factor de decizie era prețul mic de achiziție. Acum, deoarece – conform noii politici – „accesibil nu înseamnă că nu poate să fie frumos și atractiv”, mai mult de două treimi dintre clienții Dacia sunt persoane care achiziționează doar mașini noi. 70% dintre acești clienți se reorientează de la Sandero (preț mediu 9000 de Euro) către Stepway (preț mediu 12.000 de Euro). Această îmbunătățire a imaginii de marcă a produselor Dacia a fost încununată, spre exemplu – în Marea Britanie –  cu titlul Mașina Anului 2021, câștigat de Sandero. Vechiul Sandero câștigase deja titlul „Cea mai bună mașină sub 12.000 de lire” timp de opt ani consecutiv.

Mariajul Dacia-Lada

În cadrul Renaulution, Luca de Meo, CEO Renault Groupe, a anunțat că Dacia și Lada vor avea destinele unite, formând un nou business-unit. Decizia Renault vine din prisma faptului că cele două mărci o același tip de clientelă, aflată în căutarea unui automobil accesibil, pragmatic, modern și fără rabat de la dotările esențiale. Prin noul concept de business Dacia-Lada nu presupune fuzionarea celor două mărci, ci utilizarea unei platforme comune pentru automobilele ambelor mărci, spre deosebire de un total de patru cum este în prezent. Pentru a evita canibalizarea, produsele celor două mărci nu vor fi vândute la comun, deci „nu vom vedea un showroom Dacia pe stânga și unul Lada pe dreapta”. Dacă, în 2019, LAda a produs aproximativ 400.000 de mașini și Dacia aproximativ 700.000, ținta grupului Renault ste să ajungă la aproximativ 1,1 milioane de mașini Dacia și Lada construite pe platforma CMF-B.

Articole similare

Noua generație Peugeot 2008 primește și o versiune electrică

Dragos Baltateanu

Toyota va pătrunde pe segmentul electricelor

Filip Sîrbu

Picanto, mezinul Kia, primește tehnologii de clasă superioară

Robert Stan

Leave a Comment