AUTOpro
Stiri

BMW taie din versiunile multiple de motorizări pentru a construi EV-uri

Constructorul auto bavarez a decis că e momentul să taie din versiunile multiple de motorizări pe care le are în prezent pentru a construi mai multe EV-uri și pentru a spori digitalizarea. Pe scurt, filosofia din prezent cunoscută drept „The power of choice” va fi înlocuită.

CFO-ul BMW, Nicolas Peter, a arătat că în 2021 compania se pregătește pentru a-și recupera marginile de profit pierdute în anul pandemic care tocmai s-a încheiat. Ca acest lucru să se întâmple este nevoie de investiții în dezvoltarea de mașini complet electrice, însă o astfel de măsură înseamnă că producătorul auto va trebui să-și simplifice portofoliul. BMW miza până acum pe faptul că poate să le ofere tuturor doritorilor interesați de o anumită formă (SAV/berlină/etc.) fix forma de propulsie dorită. X3, spre exemplu, este disponibil în toate variantele: de la 2 litri diesel până la PHEV și chiar complet electric.

„Nu privim cu precădere în viitor, când vorbim de recuperarea profiturilor. Ne interesează să ne atingem fiecare țintă prestabilită pe termen scurt, iar asta înseamnă că vom introduce o serie de schimbări”, a explicat Peter.

Schimbarea modelelor curente din mașini pe combustie internă sau mild hybrid în variante complet electrificate este foarte costisitor. Prețul unui model BMW ar ajunge prea mare la consumator, mai ales când se ia în calcul și faptul că Tesla vine tare din spate cu o competiție neiertătoare. China, însă, a jucat un rol important pentru BMW și alți constructori auto germani. Dorința și potența chinezilor de a obține mașini din gama premium a menținut BMW în limite ideale pentru a obține, totuși, profit în 2020.

Deși PSA și FCA s-au hotărât să fuzioneze pentru a crea un gigant auto mondial, BMW are încredere în capacitatea sa de a reuși fără astfel de alianțe sau fuziuni. Brandul deja este bine înrădăcinat în mințile potențialilor clienți și trebuie doar să îi atrag cu ofertele potrivite.

Pentru ca marca auto bavareză să prospere vor fi făcute investiții în electrificarea completă a mai multor mașini care acum sunt ICE, mild hybrid sau PHEV. Procesul costisitor va fi acoperit, însă, de renunțarea la oferirea de multiple variante de propulsie.

Vânzările de EV-uri BMW au crescut în 2020 cu 31,8% față de 2019, însă portofoliul său încă este limitat la acest capitol. Un aspect important de luat în seamă aici este și apetitul americanilor pentru SAV-urile BMW cu motor cu ardere internă și pentru modelele M. Mulți din cei care cumpără BMW încă nu vor să audă de mașini electrice sport, întrucât preferă sunetul V8-ului sau al I-6-ului.

Mai mult, BMW nu se mai uită doar în Germania la competiție. Acum își are ațintită privirea și pe Nio.

CFO-ul BMW a conchis că accentul companiei va fi pus în următorii ani pe digitalizare și electrificare, iar schimbările s-ar putea să fie notabile încă din primul trimestru din 2022.

Articole similare

Noul Mercedes G-Class – Legenda s-a întors

Filip Sîrbu

Noul SUV electric Zeekr X a fost lansat în Europa. Prețuri de la 45.000 de euro

Mihai Morcovescu

Opel Rocks-e – un micro EV franțuzit

Florin Amariei

Leave a Comment