AUTOpro.ro
Extra Green car Motorsport Preview Stiri

Renaulution – revoluția Groupe Renault

Într-o amplă conferință de presă online, desfășurată joi, am aflat noile planuri pe următorii 5 ani ale grupului francez, toate reunite sub titulatura Renaulution. Având în vedere că este vorba atât de o reorientare a planului de afaceri, de reorganizarea portofoliului de mărci, modele, platforme și familii de motoare, cât și de prezentarea unor noi modele surpriză, vorbim practic de revoluția Groupe Renault!

Strategia brandurilor

Conform strategiei prezentate de Luca de Meo, CEO Groupe Renault, prin această „revoluție” se dorește o reorientare către profitabilitate în dauna volumelor mari de vânzări. Strategia Renaulution presupune mergerea în paralel pe trei capitole: Redresare (în care se va concentra pe scăderea costurilor, creșterea marjei de profit și a lichidităților), Renovare (reînoirea și reorganizarea mărcilor și modelelor din portofoliu) și Revoluție (trecerea de la modelul de afaceri – constructor de automobile – către cel de dezvoltator de tehnologie și oferirea de noi soluții de energie și mobilitate). Primele două au ca termen de finalizare 2025, după care va intra în rol cel de-al treilea.

O primă măsură o reprezintă o delimitare mai clară a ofertelor mărcilor din portofoliu, atât pentru a reduce la minim canibalizarea – a se vedea concurența fratricidă dintre modelele Dacia și cele de buget de sub sigla Renault, dar și o poziționare mai clară în piață. De asemenea, noua strategie presupune acordarea unei importanțe mult mai mari pentru dezvoltarea tehnologică, ce va fi adusă în prim plan, în primul rând pentru a genera competitivitate și reducerea costurilor, dar și pentru a genera noi surse de profit.

Prin reorganizarea mărcilor din portofliu, Dacia și Lada au fost înfrățite pentru a lupta împreună în sectorul de buget al ofertei comerciale, gama Renault se va reorienta către modernism și mutarea focusului din segmentul B în segmentul C, iar Alpine va reprezenta locomotiva de imagine în sectoarele sport și electric. În plus, apare un nou brand – Mobilize.

Dacia

Așa cum v-am relatat ieri, în premieră, chiar în timpul conferinței de presă, Dacia este reinventată prin filosofia Renaulution, adică planul care insuflă mărcii românești o nouă viziune și un nou plan pe termen lung.

Cele două mari surprize sunt conceptul Bigster și noua imagine  de marcă a costructorului român.

Construit pe aceeași platformă tehnică CMF-B pe care sunt construite și noile modele Logan/Sandero/Stepway, Bigster prefigurează un viitor SUV de clasă compactă, superior lui Duster. Va ajunge pe piață în versiune de serie în 2025, va beneficia de versiuni de motorizare hibrid, Renault afirmă că va avea prestații foarte bune în off-road, dar (conform dezvăluirilor de la o masă rotundă cu Denis Le Vot, la care AUTOpro a fost invitată) nu este foarte probabil ca modelul de serie să vină cu un alt nume, fără transmisie integrală (platforma CMF-B nu permite acest lucru) și fără… diesel.

La aceeași masă rotundă amintită mai sus, Le Vot a spus că nu se știe când va fi implementată noua imagine de marcă Dacia, cel mai probabil concomitent cu lansarea unui model, și cu siguranță după lansarea lui Duster facelift – programată anul viitor.

Conform dezvpluirilor din conferința de presă Renaulution, dorința lui Renault este ca prețul mediu al gamei Dacia să crească cu nu mai puțin de 30%, prin eliminarea unor modele din gamă dar și prin pătrunderea în segmentul C (compact).

Lada

Dacă Bigster a fost prezentat sub forma unui concept real, în privința brandului rusesc Lada, deținut de Renault prin AvtoVAZ, a fost prezentat ieri un desen care anunță o generație modernă a legendarului model Niva (lansat original în 1977). Lansarea versiunii de serie este programată pentru 2024, pe platforma CMF-B a modelelor Dacia. După Niva, sub brandul Lada va fi lansat în 2025 un SUV compact.

Conform noii strategii, Dacia și Lada au fost înfrățite, în sensul că viitoarele modele Lada vor fi construite pe aceeași platformă tehnică precum cele de sub sigla Dacia. În plus, destinele celor două mărci sunt conduse de același om – domnul Denis Le Vot. La masa rotundă de astăzi, dânzul ne-a dezvăluit că marca rusească va intra oficial pe piața românească. De asemenea, va renunța la toate cele 4 platforme tehnice actuale.

Renault

Cu doar câteva zile înainte de conferința Renaulution, ni se confirmse deja că Renault va revitaliza câteva modele istorice, doar că de această dată cu propulsie electrică. Chiar și în acest context, dezvăluirea lui Renault 5 Prototype a fost o surpriză prin prisma aspectului. Fidel înfățișării înaintașului său, noul model vine cu aceeași aură de hot-hatch, dar cu certe elemente moderne. Spre exemplu, lămpile de ceață au lăsat locul unor leduri ce au funcția d elumini de zi, grila de aerisire de pe capotă disimulează trapa conectorului de alimentare, iar stopurile cu tehnologie led au și rolul de deflectoare aerodinamice. Din păcate, Renault nu a dezvăluit nici un detaliu în ceea ce privește performanțele dinamice sau autonomia, dar șim deja că prototipul prefigurează un model electric destinat traficului urban.

Un alt detaliu inedit dezvăluit în cadrul conferinței Renaulution este faptul că, în prezent, 80% din veniturile Renault vin din segmentul B, acolo unde Clio este lider autoritar. În schimb, în segmentul C (clasa compactă), actualmente Renault are o prezență insignifiantă. Conform strategiei Renaulution, Renault are în plan ca până în 2025, 30% din veniturile sale să vină din segmentul C. Pentru atingerea acestui deziderat, Renault are în plan aduceea unor modele mai atractive dar și reducerea prezenței în segmentul B.

Alpine
Planul RENAULUTION, anunțat ieri de Renault, confirmă faptul că legendara marcă franceză Alpine va oferi exclusiv modele sportive 100% electrice, în ideea de a aduce Alpine pe profit cel târziu în 2025. Modele confirmate deja că vor apărea sub brandul Alpine sunt: un hatchback de oraș, un crossover compact și un coupé sportiv care va înlocui actualui A110 și va fi dezvoltat în colaborare Lotus. De asemenea, Alpine va fi singurul nume sub care francezii vor propune mașini sport și sub care vor concura în motorsport. Astfel, va înlocui tot ceea ce au reprezentat Renault Sport Cars și Renault Sport Racing. Primul rezultat al acestei strategii este faptul că de anul acesta Alpine intră și în Formula 1, înlocuind Renault F1 Team, iar monopostul a fost prezentat oficial ieri.
Mobilize
Conform noii strategii a grupului Renault, francezii își împart business-ul în patru segmente: Renault Dacia/Lada, Alpine și – marea noutate – Mobilize. Este vorba de un brand dedicat soluțiilor de mobilitate și energie, iar primul produs lansat sub acest brand este EZ-1, un vehicul electric realizat special pentru serviciile de car sharing în orașe. Conform unui studiu Renault, mașinile sunt neutilizate 90% din timp, iar prin soluțiile propuse prin Mobilize, francezii vor să rezolve și această problemă dar să și combată, în parte, scăderea valorii vehiculelor noi după o anumită perioadă de timp.

Prezentat sub formă de prototip, Mobilize EZ-1 este un vehicul electric cu două locuri, de 2,3 metri lungime, destinat utilizării în traficul urban, realizat cu 50% materiale reciclate și  construit astfel încât să fie rciclabil 95% atunci când va f scos din uz. Deocamdată nu au fost oferite detalii despre performanțele sau autonomia lui EZ-1. În schimb, De Meo a dezvăluit că Mobilize va propune un card de încărcare și o aplicație pe telefon prin intermediul cărora clienții pot să localizeze punctele de încărcare publice și să plătească cu o singură soluție peste tot în Europa. De asemenea, pentru clienții de flote de automobile 100% electrice și plug-in hybrid, Mobilize va oferi acces la toată infrastructura de încărcare din Europa prin intermediul filialei sale Elexent.

Mai multe detalii despre noutățile aduse de Renaulution puteți citi în AUTOpro 86.

Galerie foto Dacia
Galerie foto Renault 5 Prototype
DESSIN de Francois LEBOINEDESSIN de Francois LEBOINERENAULT VISION - FORMAT 16-9RENAULT VISION - FORMAT 16--9RENAULT VISION - FORMAT 16-9RENAULT VISION - FORMAT 16-9RENAULT VISION - FORMAT 16-9RENAULT VISION - FORMAT 16-9RENAULT VISION - FORMAT 16-9
Galerie foto Alpine
FORMAT 16-9FORMAT 4-3FORMAT CARRE
Galerie foto Mobilize

Articole similare

Cursa hashtag-urilor pe Instagram

Andrada Arsenie

ZOE și frigul

Autopromag

Oficial: Dacia Spring, primul model electric al constructorului român

Dan Damian

Leave a Comment