AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri

Detalii în Exclusivitate națională despre Grupul Rimac și hypercarul Nevera aflate direct de la creatorul lor

Rimac Nevera

Am aflat deja că tânărul inventator croat Mate Rimac este un geniu și că a reușit performanțe incredibile în industria auto până la vârsta de 34 de ani. Previziunile sale pentru zona mobilității sunt cu adevărat interesante și complet fezabile. Acum, ne-a mai rămas să vedem ce înseamnă exact compania Rimac, cea care a dat naștere uneia dintre cele mai performante mașini electrice ale momentului – Nevera. Totodată, Bugatti Rimac este noul joint venture condus de Mate, care va dezvolta și produce viitorul hypercar Bugatti. Avem în continuare detalii în exclusivitate națională, informații pe care le-am aflat direct de la Mate Rimac cu ocazia mesei rotunde organizate la Strasbourg de către Dan Vardie, în calitate de fondator AUTOBEST și AUTOpro.

Rimac este ultima companie auto ce a pornit dintr-un simplu garaj. Nu ne referim că ar fi cea mai recentă care a reușit asta, ci pur și simplu că a fost și că va fi ultima din lume care va mai avea vreodată un asemenea parcurs. Ceea ce a construit Mate Rimac plecând dintr-un garaj este cu atât mai incredibil când realizăm că totul a pornit în Croația și a rămas acolo până în ziua de azi, o țară în care industria auto era inexistentă, dar care, iată, de acum înainte va fi recunoscută ca fiind originea celor mai performante mașini electrice din lume.

În buna tradiție Rimac, specificațiile sunt absolut monstruoase
Rimac Nevera este un adevărat mostru electric, capabil de performanțe aproape incredibile.

Așa cum precizam în articolul în care l-am prezentat pe Mate Rimac, la un moment dat primii investitori în compania Rimac i-au cerut croatului să-și mute activitatea în Orientul Mijlociu. Mate a refuzat, iar aceasta a fost decizia ce a dus business-ul pe un alt făgaș față de cel pe care îl avea tânărul inventator inițial în cap.

Spre a-și putea finanța în continuare visul de a construi un hypercar electric, Mate avea nevoie de bani. Astfel a început să primească anumite comenzi de la alte companii cu activitate în zona auto. Inițial era vorba despre dezvoltarea unor prototipuri de piese pentru companii precum Siemens, Brembo sau Indiana. Apoi, au ajuns a fi din ce în ce mai cunoscuți în branșă și constructori precum Renault, Aston Martin, Porsche sau Hyundai au apelat la serviciile Rimac.

În primii 5 ani de activitate, compania Rimac avea în jur de 50 de angajați, dar Mate încă avea probleme în a aduna suficienți bani chiar și doar pentru a plăti salariile. Dar s-a ținut de treabă și a convins de fiecare dată că poate face treabă bună. Drept recunoaștere, în 2018 compania Rimac a primit prima rundă de finanțare chiar de la Porsche, pentru ca până în ziua de azi totalul investițiilor să ajungă la mai bine de 850 milioane de euro. Valoarea de piață a Rimac Group este de 2 miliarde de euro, după ultimele evaluări.

Ați observat cel mai probabil că deja vorbim despre Rimac Group. Asta fiindcă anul trecut a luat naștere joint venture-ul Bugatti Rimac, ce va fi condus tot de Mate Rimac.

Dacă totul decurge conform planului, Grupul Rimac va avea la sfârșit de 2022 peste 2.200 de angajați.

La Bugatti Rimac au ajuns circa 300 de angajați, din totalul de 1.000, câți erau în 2021. Acum, la mijloc de 2022, Grupul Rimac numără nu mai puțin de 1.500 de angajați, dar Mate își dorește să mai aducă încă 700 de persoane în companie până la finalul anului curent.

Având în vedere că are de dezvoltat și produs nu doar cele mai tari hipercaruri din lume, dar și să-și mențină reputația de a fi furnizor de tehnologie, baterii, grupuri motopropulsoare, precum și multe alte piese esențiale pentru marii constructori auto OEM, sarcina nu este deloc ușoară pentru Mate.

Pentru a face față noilor provocări, Mate Rimac are în vedere să realizeze o investiție enormă pentru Croația – 200 de milioane de euro necesari spre a construi Campusul, așa cum îl numește el. Aici va fi cea mai mare facilitate de cercetare-dezvoltare-producție din Croația, ce se va întinde pe nu mai puțin de 100.000 de metri pătrați.

Cea mai mare ambiție pentru Mate este să dezvolte și să producă următorul Bugatti așa cum îl vede de pe acum – cea mai performantă mașină din lume, un hipercar cum nu a mai fost altul până acum, unul care să ducă mai departe renumele Bugatti și despre care să se vorbească și peste 100 de ani.

Legat de baterii, Mate admite că Rimac nu produce celulele. Rimac se ocupă de baterie în ansamblul ei, dezvoltarea se face în strâns parteneriat cu producătorii de celule. Rimac inovează pe partea de management termic, folosind diferite soluții pentru răcire, precum răcire prin inundare, plăci de răcire, „șerpi” de răcire și multe altele.

„Din această cauză vin companiile la noi, pentru că facem totul cu bateriile și totul din jurul bateriilor. Doar că nu facem celulele. (…) De nu facem noi celulele? Pentru că este o continuă schimbare în acest domeniu și este nevoie de investiții uriașe. Și dacă pariezi pe calul greșit, nu faci decât să scufunzi sute sau dacă nu chiar miliarde în tehnologia greșită”, spune Mate.

Însă, cu tot ce a reușit în afaceri, Mate afirmă cu mândrie că cea mai mare realizare a lui este crearea hipercarului Rimac Nevera – „Cu Nevera tot ce știm este acolo. Și știi, nu are piese de pe raft. Dacă te uiți la Pagani, are motor Mercedes și multe alte chestii de la alți furnizori, ceea ce este ok. Știi, iubesc Pagani, sunt mașini grozave, dar filozofia noastră a fost de a face noi totul de la zero, așa că atunci când stau în mașină să știu fiecare piesă din jurul meu, să știu exact cum a fost fabricată, cum a luat naștere.”

Mate mai adaugă despre Nevera că „nu știu dacă ați avut ocazia să conduceți una, dar, sincer, este nebunie, distracție maximă. Sunt 4 motoare electrice cu tehnologie torque vectoring, accelerație 0 – 100 în mai puțin de 2 secunde, 0 – 300 în 9 secunde, nebunie totală. Și fiindcă am putut integra atât de multe chestii, fiind independenți față de furnizori, am putut duce totul la extrem, de exemplu cu torque vectoring. Da, sunt foarte mândru de această mașină.”

Tot legat de Nevera, Mate Rimac mai spune: „Și știi, ne servește și drept platformă de test pentru că niciun OEM nu ne poate spune trebuie să ai grijă la asta, trebuie să ai grijă la cealaltă. Deci cu Nevera am putut duce totul la extrem. Astfel, le-am putut arăta clienților cum funcționează. Am folosit o anumită tehnologie pentru baterii sau pentru grupul motopropulsor și apoi am putut să le vindem către alte companii auto.”

Ei bine da, Rimac Nevera este un hypercar uluitor, cu cifre care nu pot destăinui tot ce este această mașină. Le vom pune totuși aici, ca să avem o idee despre ce este vorba – 1.914 CP, 2.360 Nm, 120 kWh capacitate baterii, 0 – 100 km/h în 1,97 secunde, 0 – 300 km/h în 9.3 secunde și viteză maximă de 412 km/h. Mai trebuie adăugat ceva? Poate doar că sunt 4 motoare, câte unul pentru fiecare roată, cu un management al tracțiunii controlat de sistemul torque vectoring dezvoltat intern de Rimac, despre care Mate spune că este cel mai avansat din lume și care execută mai mult de 100 de calcule pe secundă.

Dacă Nevera este de-a dreptul extraordinară, cum va fi oare următorul Bugatti, cel la care visează deja Mate Rimac, acest genial inventator și om de afaceri.

Articole similare

Ce se mai întâmplă pe la Salonul de la Geneva

Filip Sîrbu

DUSTER CAMP 2016

administrator_autopromag

Test drive Audi Q5 Sportback PHEV – tânăr vreau mereu să fiu

Filip Sîrbu