AUTOpro
Analiza

AUTO pro a estimat corect. Piața auto a depășit 70.000 de unități

Car sale

Text: Robert Stan

Așa cum analizele AUTO pro arătau încă din luna septembrie a anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi din România au depășit ușor pragul de 70.000 de unități. Cele 70.172 de autoturisme vândute în 2014 consfințesc o creștere cu 21,59% a pieței. Având în vedere că aceasta este prima creștere de la debutul crizei, în 2008, și că este una destul de importantă, evenimentul este de bun augur. Inclusiv pentru anul care abia a început. Îndrăznim să spunem încă de pe acum că este de așteptat ca și în 2015 să asistăm la o majorare a vânzărilor. Una mai mică, e drept.

În 2014 marca autohtonă Dacia și-a luat din nou partea leului comercializând 22.383 de autoturisme, cu 27,51% mai multe decât în anul anterior. Procentul arată o creștere mai mare decât media pieței. Prin urmare, Dacia și-a făcut bine temele anul trecut. Alte mărci cu creșteri importante au fost Ford (+56,23%), Fiat (+44,86%), Jeep (+37,57%), Nissan (+52,05%), Opel (+35,33%) și Citroen (+20,82%). Nici Renault sau Skoda nu au înregistrat rezultate mai puțin interesante.

În schimb, Alfa Romeo a scăzut cu 48,48%, Jaguar cu 29,23% și Lancia chiar cu 85,71%.

Articole similare

România răspunde timid tredului eco

administrator_autopromag

Mărcile germane premium mută bătălia în zona electrificării vârfurilor de gamă

Robert Stan

Nissan Leaf este cel mai vândut model electric în Europa

Stan Robert

Leave a Comment