Volkswagen ID.Buzz, reinterpretarea electrică a celebrului microbuz al mărcii germane, va dispărea temporar de pe piața din Statele Unite.
Decizia vine pe fondul vânzărilor sub așteptări și al schimbărilor din strategia constructorului privind oferta de vehicule electrice pentru piața americană.
Debut comercial dificil în SUA pentru Volkswagen ID.Buzz

În ultimele luni, mulți producători auto și-au reconsiderat planurile pentru vehicule electrice, amânând modelele programate și reducând gama de produse. În ultimele câteva luni, Ford F-150 Lightning, Acura ZDX și Nissan Ariya au fost toate anulate. De asemenea, se pare că modelul Volkswagen ID.Buzz va avea aceeași soartă.
Drăguțul ID.Buzz pare a fi cea mai recentă victimă a scăderii vânzărilor de vehicule electrice în SUA. Marca din Wolfsburg nu va lansa în 2026 minivanul inspirat din modelul retro în SUA, după cum a relatat recent publicația Carscoops.
Volkswagen intenționează să vândă stocul de modele din 2025 în lunile următoare, înainte de a introduce versiunea 2027 mai târziu anul viitor. Trebuie precizat, însă, că nu este vorba despre o eliminare definitivă, însă nici nu există semne ale unei cereri mari pentru acest van.
Așteptările pentru ID.Buzz au fost foarte mari încă de când Volkswagen a prezentat o versiune timpurie, în 2017. De fapt, germanii au expus atât de multe concepte pentru un model reinterpretat în ultimele două decenii încât există o pagină dedicată pe Wikipedia. Astfel, au fost conceptele Microbus (2001), electricul Bulli (2011) și Budd-e (2016), o altă viziune pentru un van plug-in hybrid. Toate acestea au culminat cu ID.Buzz. Totuși, modelul de producție a avut un început dificil în America, de când a fost lansat la finalul anului 2024.



Prea scump pentru piața nord-americană
Construit în Germania, van-ul s-a confruntat cu tarife neașteptate odată cu revenirea lui Donald Trump la Casa Albă. Vânzările au început lent, probabil din cauza prețului de pornire de aproximativ 61.500 de dolari pentru doar 377 km de autonomie.
Între timp, versiunea dorită de mulți – cea cu tracțiune integrală și vopsea bicoloră – costă aproximativ 70.000 de dolari și oferă o autonomie declarată de 372 km. Două rechemări și ordine de oprire a vânzărilor au afectat și mai mult vânzările. Deși schimbările de politici nu au fost singurul factor al vânzărilor slabe, acestea nu pot fi ignorate. Când creditul federal pentru EV-uri a fost eliminat prematur, la final de septembrie, apetitul pentru astfel de vehicule a scăzut considerabil.
Aceasta a făcut lucrurile și mai dificile pentru un produs considerat poate prea scump, precum ID.Buzz. În viitor, piața EV va avea loc doar pentru mașinile care se descurcă cu adevărat sau pentru cele pe care producătorii sunt dispuși să le subvenționeze.

