Producătorul japonez de automobile a anunțat lansarea oficială a sedanului complet electric Mazda 6e pe piața europeană, inclusiv în România.
Noul model EV de clasă medie reprezintă un pas important în strategia de electrificare a producătorului japonez, combinând eleganța specifică mărcii cu tehnologia de ultimă generație.
Mazda 6e este oferită în două versiuni de echipare

Mazda 6e este disponibilă în două niveluri de echipare – Takumi și Takumi Plus – cu prețuri de pornire de 44.290 de euro, respectiv 46.240 de euro. Modelul aduce o abordare premium asupra segmentului sedanurilor electrice, poziționându-se ca o alternativă elegantă și eficientă la competiția germană și coreeană.
Versiunea europeană derivă din Mazda EZ-6, care a fost prezentată în aprilie 2024 la Salonul Auto de la Beijing. Varianta pentru piața din Europa, redenumită Mazda 6e, a fost adaptată standardelor de siguranță, confort și emisii specifice acestei regiuni.
Designul exterior este unul dinamic, modern, cu linii fluide de coupé și o siluetă aerodinamică, specifică noii direcții estetice a mărcii. Habitaclul este orientat către șofer și îmbină simplitatea cu inovația, oferind confort, funcționalitate și o senzație de liniște.






Două versiuni de propulsie cu până la 258 CP
Mazda 6e vine cu două opțiuni de propulsie electrică, gândite pentru diferite stiluri de condus. Versiunea standard este pusă în mișcare de un motor electric, care dezvoltă o putere maximă de 258 CP și 320 Nm de cuplu. Acesta este alimentat cu energie de o baterie de 68,8 kWh, care asigură o autonomie de până la 479 km.
Cea de-a doua variantă se numește Mazda6e EV Long Range vine echipată cu un propulsor de 245 CP, iar cuplul este același. Energia este furnizată de o baterie de 80 kWh, care extinde autonomia până la 552 km (WLTP). În acest caz, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în mai puțin de 8 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h.
Ambele versiuni acceptă încărcare rapidă DC de 90 kW, permițând reîncărcarea energiei pentru aproximativ 235 km în doar 15 minute.
Modelul cu emisii zero oferă un portbagaj de 330 de litri, însă volumul crește la 1.074 litri cu bancheta rabatată. Totodată, fiind vorba despre un model electric, în față există un „frunk”, acel spațiu de depozitare situat sub capotă, care are 70 de litri.

