AUTOpro
Generale Stiri

Mercedes-Benz ar putea folosi motoare BMW pe viitoarele sale modele pe benzină

Mercedes-Benz

Viitoarele modele Mercedes-Benz cu motoare pe benzină ar putea integra propulsoare furnizate chiar de rivalii tradiționali de la BMW.

Presa de specialitate din Marea Britanie vorbește despre un posibil acord istoric între cele două mărci, care ar marca o schimbare semnificativă în strategia ambelor companii.

Mercedes-Benz își reorganizează gama de modele termice

Mercedes-Benz

Publicațiile auto britanice relatează despre faptul că Mercedes-Benz și BMW ar purta negocieri avansate pentru ca viitoarele modele cu motoare pe benzină ale producătorului din Stuttgart să fie echipate cu propulsoare dezvoltate de rivalii tradiționali din Munchen.

Asemenea altor constructori importanți, Mercedes-Benz își reevaluează planurile de electrificare, după ce vânzările de vehicule cu emisii zero nu s-au ridicat la nivelul estimărilor inițiale. În acest context, producătorul german se vede nevoit să se orienteze din nou către gama de modele termice.

Potrivit revistei Autocar, ar exista chiar posibilitatea unei colaborări de proporții între cele două mărci rivale, ceea ce ar putea marca un moment rar în industria auto europeană. Concret, discuțiile dintre Mercedes-Benz și BMW s-a afla într-un stadiu avansat, iar un acord ar putea fi semnat până la sfârșitul anului.

Dacă parteneriatul se va concretiza, viitoarele automobile Mercedes pe benzină vor fi echipate cu motorizări BMW. Modelele vizate ar fi CLA, GLA, GLB, C-Class, E-Class, SUV-ul GLC, precum și un viitor model de clasă compactă din familia G-Class. De asemenea, există posibilitatea ca cei doi producători să facă schimb și de cutii de viteze.

Ce motor BMW ar urma să fie folosit de modelele Mercedes-Benz

Un astfel de parteneriat le-ar permite celor de la Mercedes-Benz să dispună de un motor compatibil cu noile norme de poluare Euro 7, dar și să reducă semnificativ costurile de dezvoltare. Constructorul din Stuttgart deține deja un propulsor pe benzină de 1,5 litri, dezvoltat în Germania, dar produs în China de compania Horse, ceea ce înseamnă costuri tarifare potențial ridicate pentru modelele destinate SUA.

Totuși, această unitate nu ar fi potrivită pentru versiunile plug-in hybrid, acolo unde ar putea fi folosit un motor furnizat de BMW. Conform zvonurilor, acest propulsor ar fi o versiune derivată din actualul 2.0 turbo B48, prezent deja pe majoritatea modelelor BMW și MINI.

Aceste informații apar într-un moment în care Mercedes-Benz continuă să-și reorganizeze gama de vehicule electrice, în contextul încetinirii adoptării EV-urilor la nivel global. Compania a promis în 2021 că va trece exclusiv la automobile cu emisii zero până în 2030, însă a revenit asupra deciziei în 2024. Într-un interviu acordat anul trecut, CEO-ul Ola Källenius spunea că tehnologia de combustie internă a companiei „va rezista bine până în anii 2030”.

Sursa: Motor1

Articole similare

Peugeot a prezentat noul pick-up Landtrek: motorizări pe benzină și diesel cu până la 210 CP

Mihai Morcovescu

Volkswagen deschide un laborator AI pentru a crea noi tehnologii

Mihai Morcovescu

Noul Hyundai Ioniq 6 facelift debutează cu un design mai agresiv

Mihai Morcovescu