AUTOpro
Stiri Prezentari

Noutăți Volkswagen – a doua generație VW Amarok, dar și Phaeton, care nu a mai fost lansată niciodată, și detalii despre PowerCo

VW Amarok 2022

VW are multe noutăți pentru noi în această perioadă, iar noi am decis să le reunim pe toate într-un singur material. Avem detalii despre cel de-al doilea VW Amarok, prezentăm în câteva imagini ceea ce ar fi trebuit să fie succesorul lui Phaeton și vorbim puțin și despre noua companie înființată de Volkswagen, ce urmează a construi o fabrică de baterii în Germania, a cărei piatră de temelie tocmai ce a fost așezată.

Începem cu noul VW Amarok, pick-up-ul ce împarte platforma, dar și o parte dintre motorizări, transmisii și tehnologii cu Ford Ranger, de asemenea cea mai nouă generație a utilitarului american.

Volkswagen Amarok 2022 schimbă complet aspectul primei generații, noul design este mai apropiat de ceea ce știm din cazul lui Touareg, adaptat însă pentru latura practică a unui pick-up. Dimensiunile au crescut evident pentru lungimea totală (+96 mm), în timp ce ampatamentul a câștigat și mai mult, fiind acum de 3.270 mm (+173 mm).

Noul pick-up german nu reușește să ofere încă nicio propulsie electrificată, clienții putând alege dintre nu mai puțin de patru opțiuni diesel și una pe benzină. Totuși, nu în toate regiunile vor fi disponibile toate cele cinci motorizări și toate combinațiile de transmisii, ci vor fi oferite în funcție de piață cele care au cea mai mare căutare.

VW Amarok 2022 va avea opțiunea pentru diesel de 2 litri cu 150 sau 170 CP, dar același motor poate veni și cu supraalimentare tip bi-turbo, caz în care puterea ajunge la 209 CP. Cel mai puternic diesel din ofertă este cel V6 de 3.0 litri, care generează 241 sau 250 CP, în funcție de piață. Cea mai performantă versiune Volkswagen Amarok va fi însă cea pe benzină, ce se folosește de un agregat din curtea Ford, mai exact EcoBoost-ul cu 4 cilindri în linie, de 2.3 litri, ce dezvoltă 302 CP.

Transmisiile vor fi manuale cu 6 rapoarte sau automată cu 10 trepte. Combinațiile de motorizări și cutii de viteze vor diferi în funcție de regiune.

Interiorul și tehnologiile de la bord au primit atenție deosebită, fiind disponibile standard ori opțional panou de bord complet digital și sistem de infotainment cu ecran tactil de 12 inch, așezat în mod portrait. Șoferul poate fi asistat de sisteme inteligente ce pot ajunge la nu mai puțin de 20, în funcție de versiuni și opționalele bifate.

Trecem de la vehiculul utilitar Amarok la ceea ce ar fi trebuit să fie a doua generație VW Phaeton.

Lansată acum 20 de ani, prima limuzină de lux de la Volkswagen nu s-a bucurat de succesul scontat, așa că oficialii gigantului german au decis pe ultimele sute de metri să nu mai lanseze un succesor.

La distanță de două decenii, VW Phaeton 2 ne este dezvăluit fără a fi oferite detalii care să merite menționate, ci mai mult sub formă de imagini, dintre care am selectat și noi câteva:

Ultima știre care considerăm că merită adusă în atenția voastră se referă la noua fabrică de baterii VW, a cărei piatră de temelie tocmai a fost așezată. Volkswagen a decis că Salzgitter este locația unde compania nou creată, PowerCo, poate începe din 2025 producția de celule pentru acumulatori EV.

PowerCo va fi compania responsabilă pentru activitățile legate de baterii ale Grupului Volkswagen. Aceasta va face investiții totale de peste 20 miliarde euro până în 2030 și va crea circa 20.000 de locuri de muncă în Europa în 6 fabrici ce urmează a fi construite.

Țelul PowerCo este de a produce celulele de baterii folosind strict energie verde și să ajungă la o rată de reciclare a materiilor prime mai mare de 90%.

Planurile VW alături de PowerCo par la prima vedere extrem de ambițioase, dar apreciem că reprezintă una dintre soluțiile prin care gigantul german se poate menține în top în următoarele decade.

Articole similare

EVENIMENT: „Millions of lives to save on the roads” de Jean Todt

Dan Vardie

Ce s-a întâmplat cu Sono Sion, automobilul electric alimentat cu energie solară care trebuia să debuteze în 2023

Mihai Morcovescu

Tesla susține că bateriile modelelor sale se degradează cu doar 12% după 322.000 km

Mihai Morcovescu