Într-un moment în care industria auto este marcată de tranziția către electrificare, două dintre mărcile emblematice italiene, Alfa Romeo și Maserati, se pregătesc să revină în forță în segmentul supercar-urilor cu un proiect comun.
Potrivit lui Santo Ficili, directorul executiv al celor două mărci, colaborarea vizează lansarea unui nou supercar exclusivist, construit în jurul celebrului motor V6 Nettuno de la Maserati.
Motorul termic V6 Nettuno, piesa centrală a noului proiect Alfa Romeo-Maserati

Într-un interviu acordat publicației britanice Autocar, oficialul italian a confirmat că viitorul model va valorifica motorul Nettuno V6, considerat de mulți o capodoperă inginerească.
Acest propulsor, dezvoltat in-house de Maserati, integrează o tehnologie derivată din Formula 1, cu un sistem inovator de pre-combustie, care îl face extrem de eficient și totodată capabil să respecte viitoarele norme Euro 7, ce vor intra în vigoare în 2026.
Cu o putere specifică de aproximativ 210 CP per litru, motorul are încă un viitor promițător în segmentul supercar-urilor, segment unde electrificarea completă întâmpină rezistență din partea puriștilor, dar și dificultăți comerciale în privința cererii.
Aceasta nu este prima colaborare tehnică între cei doi producători. În 2023, Alfa Romeo a lansat 33 Stradale, un supercar în ediție ultra-limitată, construit pe platforma Maserati MC20 (actualmente redenumit MCPura). De asemenea, cu ani în urmă, spectaculosul 8C Competizione avea la bază arhitectura Maserati GranTurismo.



Ce știm despre viitorul model
Deși informațiile oficiale sunt încă limitate, sursa citată speculează că viitorul supercar va fi un GT cu motor amplasat frontal, construit pe platforma actualului GranTurismo. O posibilă noutate ar fi introducerea unei transmisii manuale, o alegere aproape dispărută din segmentul high-performance, dar încă apreciată de entuziaștii care caută o experiență de condus autentică.
Totodată, este foarte posibil ca Maserati să folosească acest model ca pretext pentru o ediție aniversară în 2026, care să marcheze 100 de ani de la lansarea primului său automobil. O ediție specială, cu un design retro-modern și un motor cu peste 630 CP, ar putea deveni o piesă de colecție încă dinainte de lansare.
În paralel, divizia Bottega a brandului Alfa Romeo, responsabilă cu proiectele ultra-exclusive, a anunțat că lucrează deja la un succesor pentru 33 Stradale, care ar urma să fie dezvăluit în 2026. Acesta va continua tradiția modelelor în serie limitată și va fi, cel mai probabil, produs la comandă, în conformitate cu dorințele fiecărui client, o strategie care aduce un aer de exclusivitate pe o piață din ce în ce mai uniformizată de electrificare și de platforme comune.
Paradoxul electrificării în segmentul de lux
Chiar dacă cele două mărci au strategii clare de electrificare, primul model complet electric Alfa Romeo va fi lansat în 2025, în timp ce Maserati a promis o gamă Folgore EV. Totuși, cererea reală pentru supercar-uri electrice a început să scadă. De altfel, Maserati a anulat versiunea electrică a lui MC20, semn că publicul-țintă nu este încă pregătit să renunțe la senzația sonoră și viscerală oferită de un motor termic de performanță.
Această realitate determină o reconfigurare a strategiilor. Astfel, electrificarea va avansa în segmentul mainstream și pe segmentul SUV-urilor, dar motorizările termice performante curate și conforme cu noile norme de poluare vor rămâne relevante în nișele de top.
Noua colaborare Alfa Romeo-Maserati promite nu doar un supercar spectaculos, ci și o reafirmare a valorilor fundamentale ale brandurilor italiene. Rămâne de văzut dacă viitorul model va fi doar un „cântec de lebădă” pentru motoarele V6 sau începutul unei noi etape de exclusivism rafinat, susținut de tehnologie și tradiție.