Constructorul german de automobile Volkswagen a dat publicității prima imagine-teaser cu cel mai accesibil vehicul electric, care urmează să fie prezentat oficial în luna martie.
Viitorul model entry-level va avea un preț de aproximativ 20.000 de euro și este programat să-și facă debutul comercial de abia în 2027.
Viitorul Volkswagen ID.1 va fi dezvoltat pe platforma MEB Small

Au trecut aproape doi ani de când Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.2all. Acesta oferea atunci o primă privire asupra viitorului său vehicul electric de 25.000 de euro. Versiunea de serie nu va ajunge, însă, pe piață până anul viitor.
Cu toate acestea, constructorul german urmează să prezinte un vehicul electric de mici dimensiuni și mai accesibil. Până atunci, VW a publicat o primă imagine cu viitorul automobil, nebotezat încă. Nu se știe dacă se va numi ID.1 sau altfel, însă compania a depus o cerere pentru înregistrarea mărcii ID.EVERY1 la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Cel mai probabil, acesta este numele conceptului prezentat acum, ceea ce sugerează că modelul de serie s-ar putea numi ID.1.






Teaser-ul ne oferă câteva indicii despre cum va arăta. Lansarea oficială va avea loc la începutul lunii martie. Potrivit celor de la Volkswagen, viitorul EV entry-level va avea un preț de aproximativ 20.000 de euro, însă va trebui să așteptăm până în 2027 pentru a-l vedea în showroom-uri.
Inițial, Volkswagen își propusese să dezvolte viitorul ID.1 împreună cu Renault. Cu toate acestea, companiile au decis anul trecut să meargă pe drumuri separate. Astfel, francezii au prezentat viitorul Twingo electric, un model urban care urmează să fie lansat în 2026, cu aproximativ un an înaintea lui ID.1.
În momentul acesta se știe doar că viitorul VW ID.1 va fi construit pe aceeași platformă MEB Small ca ID.2. Spre deosebire de arhitectura MEB standard, folosită de ID.3 și de alte modele electrice mai mari, aceasta va fi dedicată în principal vehiculelor cu tracțiune față. Capacitățile bateriilor nu au fost dezvăluite, dar conceptul ID.2all avea o autonomie estimată de 450 km conform ciclului WLTP. Acesta putea fi încărcat de la 10% la 80% în 20 de minute.