Reprezentanții chinezi ai mărcii au anunțat că modelul Smart #5 va fi disponibil în 2025 și într-o variantă plug-in hybrid, alături de versiunile cu emisii zero deja anunțate.
Această decizie vine ca răspuns la preocupările legate de vânzările pe anumite piețe internaționale.
Noul Smart #5 plug-in hybrid ar putea primi sistemul de propulsie Thor

Oficialii companiei deținută de Geely și Mercedes-Benz se angajaseră anterior să lanseze o generație nouă de modele complet electrice. Cu toate acestea, Smart a revenit asupra deciziei și va oferi și versiuni hibride plug-in. Această mișcare este menită să asigure supraviețuirea mărcii, deoarece vânzările de vehicule electrice fluctuează sau chiar sunt în scădere pe unele piețe. În schimb, crește numărul clienților care preferă variantele PHEV.
Detaliile referitoare la noul sistem plug-in hybrid pe care îl va primi #5 nu au fost încă dezvăluite. Totuși, este de așteptat că acesta să fie o versiune a sistemului Thor, care este deja utilizat pe alte noi modele produse de Geely. Sistemul de propulsie Thor este alcătuit dintr-un motor pe benzină turbo cu patru cilindri de 1,5 litri și 115 CP și unul electric de 215 CP.









În configurațiile utilizate de Geely, acest sistem vine cu două opțiuni de baterii litiu-fosfat de fier. Una are 8,5 kWh și oferă o autonomie de 54 km, iar cealaltă are 19,11 kWh și asigură o autonomie de 120 km, ambele conform standardului CLTC din China.
Prin comparație, versiunile electrice ale crossover-ul de dimensiuni medii dispun de motoare cu o putere cuprinsă între 335 și 416 CP. Ele utilizează arhitecturi electrice de 400V și 800V și sunt echipate cu baterii de 76 kWh sau de 100 kWh. Acestea promit o autonomie cuprinsă între 570 și 740 km, conform standardului WLTP.
Data lansării noului Smart #5 plug-in hybrid nu a fost dezvăluită. În schimb, varianta electrică va fi disponibilă în Europa începând din vara acestui an.