Constructorul nipon de automobile Toyota a anunțat rezultatele financiare pentru anul 2023, iar cifrele arată că a fost din nou cel mai mare producător auto din lume.
Potrivit raportului oficial, grupul nipon a comercializat în decursul anului trecut peste 11,2 milioane de mașini, ceea ce reprezintă un nou record.
Câte mașini a vândut Grupul Toyota în 2023
Nu demult, Grupul Volkswagen a anunțat că a vândut de-a lungul anului precedent 9,24 milioane de autovehicule, cu 12% mai multe decât în anul precedent. Practic, compania din Wolfsburg a încheiat 2023 în postura de al doilea cel mai mare producător de mașini la nivel global.
Locul întâi a fost ocupat și anul trecut de japonezii de la Toyota. Grupul asiatic, care include mărcile Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino, a publicat rezultatele comerciale pentru anul anterior. Cifrele oficiale arată că gigantul auto a înregistrat un nou record în materie de vânzări.
Concret, Toyota a comercializat la nivel mondial 11.233.039 milioane de automobile. Totalul reprezintă o creștere de 7,2% față de 2022, ceea ce face din Toyota cel mai mare producător de automobile pentru al patrulea an consecutiv.
Cele mai multe vehicule au fost comercializate de mărcile Toyota și Lexus, cu 10.307.395 de mașini (+7,7%), ceea ce reprezintă un nou record. Dintre acestea, 824.258 au fost modele Lexus. De asemenea, Daihatsu a înregistrat rezultate foarte bune deoarece livrările au crescut cu 3,2%, până la 790.441 de unități.
Totuși, ultimele 12 luni nu au fost la fel de bune pentru divizia de vehicule comerciale Hino, care a vândut cu 9,8% mai puține unități (135.203 unități).
Și producția Toyota a crescut în 2023
Vânzările în afara Japoniei au atins un nivel-record anul trecut. Astfel, mărcile din grupul asiatic au livrat 8.928.230 de automobile, cu 4,1% peste nivelul din anul precedent. Principalele mărci, Toyota și Lexus, au reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor, cu 8.634.425 de mașini (+4,3% față de 2022), ceea ce reprezintă un alt record.
Dintre cele peste 11,23 de milioane de automobile, 3,42 milioane au fost hibride, 124.755 au fost versiuni PHEV, 104.018 electrice și 26.859 au fost echipate cu motoare mild-hybrid.
De asemenea, în Europa, vânzările grupului nipon s-au majorat cu 9,1%, în timp ce piața piața nord-americană a crescut cu 7%. Cea mai mare piață de desfacere pentru Toyota a fost tot Japonia, cu un plus de 29,8%. Doar în China a fost înregistrată o scădere de 1,7%.
În același timp, și producția grupului a crescut până la nivelul de 11,51 de milioane de mașini, cu aproximativ 900.000 de unități mai mult comparativ cu 2022 (10,61 milioane de mașini). În Japonia au fost produse peste 4,3 milioane de autovehicule în decursul anului trecut, în timp ce restul de 7,2 milioane au fost construite în afara țării.