Producătorul italian de automobile Lancia a dezvăluit noul său limbaj de design care marchează debutul noii ere a mărcii și care se va regăsi pe viitoarele sale modele de serie care vor fi lansate între 2024 și 2028.
În același timp, în cadrul evenimentului Lancia Design Day, constructorul din Torino a dezvăluit o sculptură tridimensională cu formele generale ale viitoarelor modele. Nu în ultimul rând, italienii au dezvăluit noua siglă a mărcii.
Primele modele Lancia care vor primi noul limbaj de design vor fi Ypsilon și Delta
După ce, la început de 2022 și-au anunțat revenirea în prim-planul industriei auto cu trei modele complet noi, electrificate, cei de la Lancia au prezentat noul limbaj de design al mărcii, denumit Pu+Ra Design.
Numele conține primele două litere de la cuvintele Pure și Radical, care vor descrie viitoarele modele din gama producătorului italian. Potrivit informațiilor furnizate de constructor, noua filozofie de design va consacra viitoarele modele pentru următorii 100 de ani.
Designul viitoarelor automobile Lancia va fi inspirat de modele vechi și iconice ale mărcii, precum Aurelia, Flaminia, Stratos și Delta. În acest fel, italienii își propun să construiască mașini care vor avea un look atipic comparativ cu concurența.
Viitoarele modele vor avea integrate elemente geometrice precum cercul, triunghiul și dreptunghiul care vor fi combinate cu ceea ce italienii au denumit „detalii eclectice”. Acestea se vor regăsi pentru prima dată pe noile generații Ypsilon, în 2024, și Delta, în 2028.
În partea din față regăsim o interpretare futuristă a grilei clasice, care se distinge prin trei benzi LED subțiri pentru faruri, care împreună formează o elice, și care găzduiește numele Lancia care va fi iluminat.
La partea din spate mașinile vor primi stopuri rotunde, inspirate de cele de pe modelul Stratos, fabricat între anii 1973 și 1978. Și aici vom avea noua inscripție, alături de noua siglă pe părțile laterale.
Toate viitoarele modele vor fi construite din materiale sustenabile, în special la interior. Habitaclul va avea un design minimalist, cu detalii care vor fi scoase în evidență și care vor deveni etalon pentru Lancia.
Lancia a lansat și cea de-a opta siglă a mărcii
Cu același prilej, Lancia a prezentat și noua siglă, denumită Progressive Classic. Aceasta este cea de-a opta în istoria de 116 ani a mărcii italiene și marchează debutul oficial al Lanciei în epoca electrică. Aceasta va fi prezentă pe toate modelele începând cu 2024.
Noua siglă este inspirată de cea pe care italienii au lansat-o în 1957. Aceasta are forma unei bijuterii și îmbină elemente simpliste și pure cu cele prețioase, atât în ceea ce privește culorile, cât și materialele folosite și tratamentele.
Logo-ul este confecționat din aluminiu lustruit, iar inscripția Lancia a primit un nou font, care este în esență un