AUTOpro
Eveniment Stiri

Noul Hyundai Bayon, prezentat oficial. Un crossover SUV modernizat, mai mic decât Kona

noul hyundai bayon

Noul Hyundai Bayon a fost prezentat oficial marți. Noul membru al familiei constructorului sud-coreean va fi cel mai mic SUV pe care Hyundai îl produce și are trăsături exterioare desprins din identitatea pe care acum o știm cu toții de la Kona.

Hyundai anunță din startul prezentării noii mașini că rolul declarat al acesteia este să „democratizeze tehnologia”, având în vedere prețul mic de comercializare și ansamblul complex de tehnologii cu care Bayon vine să cucerească piața europeană deja îndrăgostită de Kona. Acest aspect este întărit și de faptul că noul crossover SUV își are numele provenit din Franța, dintr-un loc în care turiștii mergeau în numere mari înainte de pandemie. Bayonne, capitala Țarii Bascilor din Hexagon. „Cum Bayon e gândit să răspundă cererilor clienților europeni, Hyundai a decis să-i ofere un nume european”, explică constructorul auto.

Apariția Bayon marchează o ofensivă de neoprit a mărcii asiatice, acesta fiind cel de-al șaptelea automobil lansat sau reproiectat în ultimele 12 luni pentru care există nu mai puțin de 20 de variante cumulate de propulsie.

Hyundai Bayon – mic, dar cu impact!

Noul Hyundai Bayon relevă un limbaj de design actualizat al mărcii auto, însă unul care păstrează din trăsăturile principale cu care am fost obișnuiți până acum. Mașina este imediat asociabilă brandului, iar asta reprezintă un aspect pe care compania auto se bazează.

Designul exterior distinctiv al noului Bayon păstrează tema adoptată de Hyundai pentru mai multe din modelele sale. Farurile sunt împărțite în două părți. DRL-urile rămân în partea superioară, în timp ce blocul optic principal se află sub spațiul longitudinal ocupat exclusiv de sigla companiei.

Grila uriașă este marcată discret de întregul corp al mașinii și rămâne flancată de faruri, creându-se astfel o apariție dinamică și interesantă.

Din lateral, Bayon ne arată garda sa decentă la sol, forma alungită și liniile care îi compun dinamicul aspect. Stâlpul C al mașinii este gândit sub formă de săgeată care maximizează spațiul interior.

Spatele primește un design dinamic cu semnătură luminoasă impozantă și linii mari sculptate care-i conferă lui Bayon o apariție stridentă, de neignorat.

Constructorul auto implementează aceeași strategie văzută la alte mărci precum BMW, Audi sau Porsche prin conectarea stopurilor printr-o linie orizontală subțire.

Hyundai Bayon – stil

Bayon va fi disponibil cu jante de 15, 16 sau 17 inchi, iar la lansare vor fi disponibile nouă culori din care clienții vor putea alege. Opțional, va putea fi selectată și o variantă bi-ton denumită Phantom Black.

Interiorul a fost și el restilizat, loc în care găsim o filosofie de design actualizată. Picătura de originalitate Hyundai, însă, este instant recognoscibilă. Șoferul are la dispoziție două ecrane de 10,25 inchi fiecare pentru a controla tot ce poate oferi mașina. Standard, însă, infotainment-ul va avea o dimensiune de 8 inchi și va include Apple CarPlay sau Android Auto în sistem wireless.

Bayon va avea iluminare ambiantală și va beneficia de o selecție de materiale care pot fi armonizate cu culorile exterioare. Standard, noul model Hyundai vine cu un interior negru din pânză. Sistemul de sunt Bose se va ocupa de redarea muzicii. Totodată, Bayon are și un spațiu dedicat pentru încărcarea wireless a telefonului, precum și trei porturi USB.

Serviciile de conectivitate precum sincronizarea calendarului, programarea vizitelor la service sau găsirea mașinii vor fi disponibile prin Bluelink.

De asemenea, noul automobil va avea și o serie de sisteme pentru condusul autonom precum LFA, DAW, FCA sau NSCC.

Hyundai Bayon – mărimi și motoare

Hyundai Bayon are 4,18 m lungime, 1,77 m lățime și 1,49 m înălțime. Ampatamentul de 2,58 m va garanta un spațiu decent pentru o familie cu doi copii sau pentru o călătorie scurtă cu prietenii adulți. Garda lasol măsoară 183 de mm în combinația cu jante de 17”.

Hyundai Bayon va putea fi echipat cu motoarele Kappa actualizate precum T-GDi și arhitectura electrificată mild hybrid de 48 V. Transmisia este disponibilă atât în varianta manuală, cât și automată DCT în 7 trepte.

Cel mai puternic motor termic (ICE) va fi cel de 1 litru hibridizat capabil de 118 CP. Acesta va putea fi controlat în trei moduri: Eco, Normal și Sport.

Prețurile încă n-au fost confirmate, dar Bayon ar urma să ajungă în Europa cel târziu în iarna acestui an.

Hyundai dispune de 27 uzine și 10 locații de productie, amplasate pe 4 continente: Europa, Asia, America de Nord și America de Sud. Prezentă în toate cele 192 de state ale lumii, marca Hyundai are de o rețea de peste 6.000 locații showroom. Fabrica Hyundai Ulsan, din Coreea, este cel mai mare complex de producție existent în industria auto, având o capacitate anual de peste 1.500.000 unități.

Articole similare

Femeile care construiesc unele dintre cele mai fascinante mașini

administrator_autopromag

Din jocurile video direct pe șosea

Andrada Arsenie

Bosch și TomTom lucrează la „semnătura” inteligentă

Filip Sîrbu

Leave a Comment