AUTOpro
Stiri

Pirelli asigură performanța pe pistă și siguranța pe drum

Pirelli lansează o nouă anvelopă realizată, în exclusivitate, pentru cea mai rapidă mașină de serie, McLaren 765LT.

Pirelli va echipa, în exclusivitate, noul McLaren 765LT, după ce i s-a dat misiunea de a oferi cea mai bună performanță pe vreme uscată, pentru cea mai rapidă mașină de serie. Anvelopa P Zero Trofeo R a fost aleasă ca punct de plecare pentru această recentă colaborare, fiind cea mai performantă anvelopă track day a companiei Pirelli, care este, de asemenea, potrivită și pentru drum.

Anvelopa Trofeo R a fost perfecționată de Pirelli, în colaborare cu McLaren, pentru a îndeplini cerințele de înaltă performanță ale acestei mașini de ultimă generație. Anvelopa a fost realizată în urma unor lucrări intense realizate la renumita divizie de cercetare și dezvoltare a Pirelli. Pentru șoferii care nu doresc să își utilizeze mașinile pe pistă, sunt disponibile și anvelopele Pirelli P Zero.

Noua anvelopă P Zero Trofeo R realizată pentru McLaren 765LT este cea mai recentă anvelopă creată în urma extinsei colaborări dintre Pirelli și McLaren. Aceasta se bazează pe lecțiile învățate de către cele două companii din sporturile cu motor. Fiecare vehicul care părăsește Centrul de producție McLaren, este echipat cu propria anvelopă Pirelli, ce este personalizată pentru acea mașină și se distinge prin marcajul „MC” aflat pe peretele lateral. Unele dintre aceste anvelope sunt echipate suplimentar cu alte tehnologii Pirelli, cum ar fi PNCS (Sistem de anulare al zgomotului Pirelli), care garantează un confort acustic prin reducerea nivelului de zgomot transmis în interiorul autovehiculului.

TUR RAPID ÎN SIGURANȚĂ PERFECTĂ

Noul McLaren 765LT își prezintă comportamentul sport, având un motor de 765 de cai putere, care scoate un cuplu de 800 Nm pentru a oferi performanțe maxime, precum și aerodinamică prin anvelopele personalizate P Zero Trofeo R. Pentru a îndeplini cerințele McLaren de a crea o anvelopă personalizată pentru modelul 765LT, inginerii Pirelli au lucrat la structura și profilul anvelopelor, mărind suprafața de contact pentru a genera mai multă aderență mecanică și pentru a îmbunătăți tracțiunea, în special pe vreme uscată. Un alt element fundamental în realizarea obiectivelor McLaren a fost compusul benzii de rulare. Designul modelului benzii de rulare a fost conceput pentru a garanta cea mai bună rezistență posibilă, atât în linie dreaptă, cât și în viraje, reducând distanța de frânare și maximizând aderența laterală. Performanțele suplimentare ale anvelopelor și capacitățile inovatoare ale noului 765LT, au permis mașinii să realizeze un circuit în timp record, în comparație cu orice altă mașină produsă vreodată la Woking.

Articole similare

STUDIU: Bateriile pentru mașinile electrice s-au ieftinit cu 90% față de 2008

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz Vision EQXX – un BEV cu peste 1.000 de km autonomie

Florin Amariei

Grupul Stellantis va avea 36 de modele mild-hybrid până în 2026

Mihai Morcovescu

Leave a Comment