AUTOpro
Generale Stiri

Un Aero 30 din 1936 a obținut premiul Best of Show în cadrul Concursului de Eleganță Sinaia 2019

Concursul de Eleganță Sinaia 2019 a fost marcat de o victorie regală. Modelul Aero 30 care a aparținut Majestății Sale Regele Mihai I şi-a făcut revenirea în Grădinile Regale ale Castelului Peleș obținând trofeul Best of Show.

A noua ediție a celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă din regiune adus un număr record de participanți și a fost susținută de multe noutăți importante. BMW Group a avut o prezență specială, cu un model BMW 327 cu o istorie specială în prim plan, iar Citroen a aniversat 100 de ani ca marcă invitată. 

Două categorii speciale în concurs au ridicat în acest an numărul de participanți la 35, peste valorile din ultimii ani. Juriul a beneficiat de prezența a noi membrii importanți, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.

Anul 2019 a marcat întoarcerea automobilelor de competiție în eveniment, dar și debutul unei categorii noi, dedicată unora dintre cele mai mici automobile din istorie – “Legende de mic litraj”. Evenimentul a adunat 35 de participanți din patru țări. De remarcat, încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev, din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 6000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la eveniment.

Trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de modelul Aero 30 din 1936. Acesta a fost oferit de către președintele Cehoslovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai la vârsta de numai 16 ani. A fost al treilea automobil din colecția personală a Regelui. Roadsterul s-a remarcat prin performanțe sportive datorită dimensiunilor reduse și are o serie de elemente unice care îl disting față de modelele de serie: faruri de dimensiuni mari și blocul motor și capetele de cilindru din bronz, preluate de la departamentul de curse al mărcii.

La abdicarea Regelui şi ca urmare a exilului acestuia, automobil a fost cumpărat de unul din membrii Gărzii Regale, în 1947. Ulterior, automobilul avea să fie abandonat cu probleme tehnice, ceea ce l-a salvat de la confiscarea de către regimul comunist al vremii. În 1950 este cumpărat de Bella Neugebauer şi reparat. Mașina a fost folosită constant până la vârsta de peste 100 de ani. Intrat apoi în colecția familiei Hani, modelul a primit o restaurare completă şi a fost astfel prezentat în cadrul Concursului de Eleganță de la Sinaia.

Credit foto: Dragoș Savu

Articole similare

Alfa Romeo pregătește un nou SUV electric, care va rivaliza cu BMW iX

Mihai Morcovescu

Noul Praga R1, un proiect marca Frank Stephenson și Praga Cars

Florin Amariei

Germanii de la Manhart au transformat noul BMW M4 într-o bestie de 635 CP

Mihai Morcovescu

Leave a Comment