AUTOpro
Test drive Teste in premiera

Noul Range Rover

Se poate mai bine?

Dan Vardie, Gaydon, Marea Britanie

Prof Gerry McGovern, Chief Creative Officer la Jaguar Land Rover și ilustru membru al DESIGNBEST Hall of Fame, spune că noua generație RR nu este mai bună decât actuala generație. Avem o evoluție spre modernism care ține cont de cei peste 50 de ani Range Rover. „Ne uităm la concurență, la ce fac teutonii BMW sau Audi dar și la Rolls Royce sau Bentley. Însă noi nu mergem în aceste direcții propuse de aceste mărci. RR are propria evoluție, unică în întregul univers auto. Noi avem grijă ca Range Rover să rămână Range Rover!” Iar Nick Rogers, Chief Engineer Director a folosit expresia „The Absolute Original” pentru a defini această nouă generație. Aproape toți executivii prezenți la acest VIP Event la care au participat doar 16 jurnaliști auto europeni de top, au folosit expresia „Modern Luxury” pentru a sintetiza cel mai bine noul RR. Pentru noi este chiar interesant să descoperim că sloganul revistei soră CAESAR „The True Modern Luxury” care are peste 15 ani de când este lansat , este evocat  acum de producătorul britanic!

McGovern a folosit 4 cuvinte pentru a defini noul RR: „modernism”, integrity”, „purpose” și „desirability”. Sunt cuvinte care nu au nevoie să fie traduse pentru că îți vin imediat în minte când vezi noul RR. Designul noii generații este o evoluție a actualei generații – și nu o revoluție- spre simplitate, eleganță, rafinament, fluiditate. Fără linii sau suprafețe „crisp” și fără să fie ostentativă. Dacă nu ești atent sau vreun cunoscător, ai putea crede că nu sunt diferențe între aceste generații. Greșit! Atât partea frontală cât și –mai ales – spatele au suferit schimbări optice semnificative. Spatele are un „chenar” negru care ascunde toate luminile stopurilor într-o formulă grafică și tehnologică unică în lume. Priviți pozele și veți înțelege! Este doar un mic semn de „modern luxury” în interpretare RR…

Trei versiuni pentru noul Range Rover

Dacă este să ne întoarcem la date concrete, noul RR se declină în 3 mari versiuni. La versiunea clasică cu cele 2 opțiuni SWB- Short Wheel Base și LWB –Long Wheel Base, avem în premieră opțiunea SV și versiunea 7 locuri. RR nu a avut niciodată 3 rânduri de scaune și 7 locuri. Există piață pentru asemenea SUV-uri, chiar și în lux. Să ne amintim că acum peste o decadă, noul – pe atunci – VOLVO XC 90 venea cu o asemenea opțiune și a avut mare succes. De atunci, mai toți producătorii –inclusiv cei din lux- au intrat în această zonă și nu fără motive. Evident, opțiunea 7 locuri este doar pentru versiunea mai lungă –LWB- și oferă cel mai generos spațiu pentru pasagerii celui de-al 3-lea rând de scaune. Un coleg de presă înalt de 1,95 m a fost de acord să ne servească drept manechin de test și –aproape uimitor- a încăput decent pe aceste scaune! Sigur, se simțea mai bine pe celelalte locuri dar chiar și pentru o persoană atât de înaltă, un drum de 100 km nu mai este o problemă!

Noul RR poate avea 5 sau 4 locuri. Avem, o nouă siglă SV realizată din ceramică și plasată pe spatele mașinii ca un indiciu clar că este un produs SVO – Special Vehicle Operation, divizia care ne aduce cele mai „luxury” produse JLR. Serenity are 4 locuri și este cea mai luxoasă versiune cu două fotolii în spate în care am stat în timpul interviului nostru în exclusivitate mondială cu Nick Rogers- vizitați www.autopro.ro pentru a vedea un interviu nu doar exclusiv dar și extrem de interesant cu cel mai capabil inginer al producătorului britanic. Apropo de ceramică, o premieră la RR, avem și alte butoane realizată din acest material. Executivii RR ne-au spus că inspirația a venit din lumea ceasurilor unde ceramica este folosită de mult timp la ceasurile premium și de lux. Vorba unui coleg de la revista soră TEMPORIS „în sfârșit”… Spre meritul celor de la JLR sunt primii care o fac.

Sustenabilitate premium

Versiunea SV Intreprid este o expresie dinamică a luxului, cu alte nuanțe cromatice și materiale folosite. Sustenabilitatea materialelor, grija pentru mediu pătrunde și la acest nivel de lux SV cu noua piele sustenabilă oferită de ULTRAFBRICS ce se adaugă materialelor Kvadrat ce folsoesc lâna ca materie primă- care a fost introdusă deja pe alte modele Land Rover. Sigur că există și piele naturală de cea mai înaltă calitate, însă JLR deschide drumul către sustenabilitate fiind sigur că va veni o vreme când produsele de origine animală nu vor mai fi permise la bordul automobilului. Așa cum a început și în fashion…

Cu 125 de patente, noul RR beneficiază de cele mai noi tehnologii care – o spune Nick- au rolul de a servi pe cel de volan și pe pasageri astfel încât să aibă parte de un sanctuar pe roți care oferă cel mai rafinat drive posibil. Tehnologia activă de anulare o oricăror zgomote și vibrații parazite a ajuns la perfecțiune. Suspensia electronică pe aer – pionierată de RR încă din 1992- este atât de performantă încât verifică cam de 100 ori pe secundă toate vibrațiile induse de drum și se coordonează cu sistemul de navigație avansat „eHorizon” la ce urmează pentru a preîntâmpina tot ce ar putea „supăra” armonia perfectă de la interior, chiar și în curbe „periculoase”. Avem în standard AWD iar sistemul Terrain Response a evoluat – din nou- pentru a oferi cea mai capabilă tracțiune indiferent de condiții meteo, on sau off-road. În ciuda dimensiunilor, noul RR are un diametru de întoarcere la 180 grade de sub 11 m.

Două versiuni PHEV

Avem o nouă platformă –MLA FLEX-  80% din aluminiu care a fost proiectată să primească orice fel de tehnologie, motorizare, versiune dimensională, etc. La debut, noul RR va avea orice opțiune ICE dar și hibride și – cel mai important – două versiuni plug-in hybrid 510 CP și 440 CP care vor ajunge la o autonomie EV de 100 km! Este cea mai spectaculoasă autonomie EV la un SUV PHEV. Mai mult, avem și posibilitatea de fast charge DC la 50 Kw a bateriei de 38,2 Kwh. Este unul din primii producători care introduce fast charge DC pe un plug in. Nick Rogers în exclusivitate pentru AUTOpro: „Noi suntem atenți la ce doresc clienții noștrii și fast charge a fost pe lista lor. Studiile noastre arată că cei mai mulți clienți RR alimentează zilnic pentru a rula eminamente electric la fiecare drum cu mașina!” Este răspunsul lui Nick la studiile ajunse la Comisia Europeană care arată că – din păcate – cei mai mulți posesori de PHEV uită să treacă pe la priză preferând stația de benzină….

Pentru cine dorește performanță pură la un asemenea bolid – pe care îl estimăm la peste 2,4 tone- versiunea V8 530 CP cu Dynamic Launch poate ajunge la 100 km/h în 4,4 sec! Iar pentru cei mai verzi dintre noi, noul RR va oferi o versiune total electrică în 2024.

Să mai adăugăm că Alexa este „vocea” cu care poți discuta oricând și (aproape) orice. JLR susține că „vocea” lui Amazon este una din cele mai capabile din industrie, realizând un dialog cât mai aproape de vorbirea umană. Asta înseamnă că Alexa te ajută și la cele mai bune piese muzicale, navigație cu trafic la minut și chiar poate oferi comunicarea cu casa ta inteligentă. Noul Range Rover este cea mai avansată creație britanică în materie de SUV de lux. Sigur că Bentley și Rolls Royce – nici una in posesie britanică- au propriile „versiuni” ale luxului pentru un SUV. Însă Range Rover este cel mai autentic, cu o istorie de peste 50 de ani. Până la urmă, contează și istoria, nu?

Articole similare

La drum lung cu o mașină hybrid – Test cu Peugeot 3008 plug-in hybrid

Alex Barbu

Exclusivitate națională: primul test de autonomie european, independent, pentru automobilele electrice

administrator_autopromag

Mașină mare, dar de buget

Leave a Comment