AUTOpro
Industrie

Îngrijorări. Șoferii nu și-au mai îngrijit mașinile din cauza pandemiei

Un sondaj comandat de Castrol relevă că șoferii sunt îngrijorați de efectele pe care pandemia le-a avut asupra mobilității motorizate, mai exact asupra propriilor mașini pentru care au acum de efectuat operațiuni cu o întârziere nedorită.

Peste jumătate dintre conducătorii auto (70%) au întârziat lucrările de service programate în timpul pandemiei, conform unei noi cercetări naționale contractate de Castrol. Sondajul a descoperit, de asemenea, că mai mult de jumătate (62%) dintre aceștia sunt îngrijorați de faptul că este posibil ca autovehiculul să fi devenit mai puțin fiabil din cauza numărului redus de kilometri parcurși și a vizitelor de service omise în timpul recentei carantine.

Motivul invocat cel mai frecvent de proprietarii de mașini care nu își duc autovehiculul la service a fost imposibilitatea de a face o programare (24% din toți respondenții), urmată de o teamă de a contacta virusul Covid-19 în timpul unei vizite (18%).

Îngrijorarea de a contacta virusul în timpul unei vizite la service a fost semnificativ mai mare în rândul proprietarilor tineri de autovehicule – invocată drept motiv pentru întârzierea unei vizite de 20% dintre toți respondenții cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, comparativ cu doar 8% dintre cei cu vârsta de cel puțin 65 de ani.

Descoperirile evidențiază nevoia ca service-urile auto să ofere asigurări privind măsurile de dezinfectare consumatorilor care revin la service și beneficiile respectării intervalelor de service recomandate de producător. Întârzierea lucrărilor de service recomandate poate crește probabilitatea acumulării de nămol în motor, ceea ce poate înfunda porțiuni vitale ale circuitului de ungere, reducând puterea, eficiența și durata generală de viață a motorului. Chiar și în cazul utilizării normale, uleiul de motor al unui autovehicul se poate degrada la temperaturi foarte ridicate și în timp acest lucru se poate manifesta ca depuneri de nămol. Acest proces este amplificat de călătorii scurte frecvente, de combustibilul de calitate scăzută, schimbarea întârziată sau omisă a uleiului, precum și de călătoriile cu opriri și porniri repetate, care devin din ce în ce mai des întâlnite în orașele aglomerate.

Castrol a lansat un tratament înainte de schimbarea uleiului, Engine Shampoo, care ajută la menținerea funcționării eficiente a motoarelor pe benzină și a celor diesel pentru autoturisme. Acesta reduce depunerile de nămol cu până la 85%* din motoarele pe benzină, așa cum se arată prin teste de la Centrul Tehnologic Castrol. Engine Shampoo ajută la menținerea puterii și eficienței motorului prin dizolvarea și eliminarea nămolului în timpul procesului de schimbare a uleiului. Operațiunea de curățare a motorului durează 10 minute și se face înaintea efectuării schimbului de ulei, într-un atelier autorizat. După ce motorul a încălzit uleiul, acesta este oprit și se adaugă 300 ml de Engine Shampoo, peste uleiul uzat. Motorul este apoi pornit din nou și lăsat la ralanti timp de 10 minute.

Datele au fost obtinute in urma unui test intern Castrol privind curățarea nămolului din motoarele pe benzină.

Articole similare

Tesla depășește Mercedes-Benz și Toyota și devine în premieră cea mai valoroasă marcă auto în 2023

Mihai Morcovescu

Vietnamezii VinFast, în Europa cu noi mașini electrice

Florin Amariei

Castrol și Bosch au extins acordul de cooperare

Revista AUTOpro

Leave a Comment