AUTOpro
AUTO pro Exclusiv

Exclusivitate națională: VINFAST vine în Europa la începutul anului viitor

AUTOPro a participat în exclusivitate națională la primul program VINFAST în Europa! A fost avanpremiera mondială a prezentării noilor model VF realizate de Pininfarina și dezvăluirea primelor detalii ale startegiei vitenamezilor.

Dan Vardie, Torino, Italia

„Numărtoarea inversă a început. VINFAST vine în Europa în prima jumătate a lui 2022!” declara pentru AUTOpro, dna Bich Tran, CEO-ul lui VINFAST Europa. Pentru cei mai fideli citori AUTOpro nu este poate o mare surpriză. În anul 2017, juriul euroepan AUTOBEST – în care AUTOpro reprezintă România – a descoperit acest – pe atunci – start up din Vietnam care se lansa cu uriașe ambiții. O parte din membrii AUTOBEST au fost în Vietnam în 2018 unde au evaluat în detaliu capacitatea acestui start up de a reuși. Urmarea a fost acordarea celui mai râvnit premiu la nivel mondial „A Star is Born” by AUTOBEST, premiu care se acordă foarte rar și doar acelor start-up-uri care vor deveni star-uri mondiale în domeniul mobilității. Premiul a fost acordat la Salonul auto de la Paris din același an și a fost transmis live în în Vietnam unde s-a atins o audiență care a trecut de 13 milioane de vizionări unice live!

De la Opel la VIFAST

După 3 ani, VINFAST are un nou Președinte la nivel mondial, Michael Loescheller, un vechi prieten AUTOBEST, fostul CEO Opel, care a transmis un frumos mesaj juriului european. Anul viitor VINFAST va lansa două modele de SUV EV, VF e 35 și VF e 36, două electrice din segmentele D și E. Așa cum ne spunea doamna Tran, poziționarea de piață este „near premium”, plecând de la designul asigurat de Pininfarina și continuând cu tehnologiile connected de ultimă oră folosite la bordul noilor automobile. Productorul vietnamez afirmă că mașinile sale vor fi egale dacă nu peste concurență la nivel de tehnologie software.

Noile modele vor avea o tabletă centrală de 15,4” plasată în poziție orizontală deasupra aeratoarelor. Nu vor exista celebrele cadrane pentru viteză și turometru, toate informațiile fiind proiectate prin head-up dispaly, stadard pe toate versiunile. Potrivit Vinfast, este cel mai mare head-up display din industrie, cu cele mai avansate tehnologii în domeniu. Tableta nedetașabilă centrală poate fi customizată de fiecare propietar, de la poze personale și până la aplicațiile preferate indiferent de sistemul folosit, android sau Apple. Cum totul va fi digital, vor exista doar foarte puține butoane fizice, cele mai vizibile sunt cele tipice unei cutii automate, P, D, R, etc noile modele VF au parking assist cu șofer la volan dar și de la distanță cu șoferul în afara mașinii. Opțional, celebra „summining option” va fi lansată ulterior, adică mașina va ieși singură din parcare. De altfel, executivii VINFAST au precizat pentru AUTOpro că noile model vor avea nivelul 3 de autonomus driving, cel mai avansat de pe piață în acest moment.

3 tipuri de baterii

În domeniul bateriilor , VINFAST colaborează cu cei mai avansați producători de baterii, începând cu cei chinezi, specializați în tehnologiile Li-Io. Însă are ambiția de fi primul ce oferă mai multe tipuri de baterii pentru modele sale. Și asta prin trei colaborări spectaculoase. Cu Gotion High-Tech se lucrează la oferta de baterii după noua tehnologie LFP care oferă un preț mai bun și o durată de viață mai mare decât bateriile Li-Io. Împreună cu taiwanezii de la ProLogium se vor echipa mașinile cu baterii 100% solid-state, o tehnologie despre care s-a vorbit foarte mult – grupul VW și-a pus mari speranțe – și care se estima că vor devini realitate industrială după 2030. Însă vietnamezii sunt mult mai optimiști și afirmă că primele VF echipate cu aceste baterii vor „veni în 2-3 ani!” În fine, cea mai ambișioasă colaborare este cu israelienii de la  StoreDot specializați în „extreme fast charging” care presupune o încărcare în 4-5 min la o capacitate de 80% a unei baterii care asigură o autnomie de 500 km! Este o nouă tehnologie care folosește nanoprticule în loc de grafit.

VINFAST va debuta concomitent în 3 țări europene, Germania, Franța și Olanda. Executivii VINFAST ne-au spus că ulterior se vor deschide alte piețe europene. Strategia explicată de dna Tran este de se concentra pe piețe importante unde electromobilitate are o masă critică și unde viitorii clienți vor putea da un feedback care să-i ajute pe vietnamezi să își rafineze strategia. De altfel, compania din Vietnam are ca abordare principală filozofia „customer first”, care urmărește să ofere clientului VF soluții de mobilitate fără bataie de cap.

Concurență la Tesla

Vânzarea mașinilor se va face prin intermediul a 33 de magazine VINFAST – propietate a grupului vietnamez- care vor fi deschise concomitent în cele 3 țări menționate în prima parte a anului viitor. Dacă vreți o comparație, este modelul Tesla care nu are dealeri autorizați, iar vânzările propriu zise vor fi doar on-line. VINFAST va realiza o rețea de service foarte bine pusă la punct încă de la momentul zero – spre deosbire de Tesla care început această operațiune în Europa după o decadă la primele vânzări. Dorința lui Tran este ca orice client să poată suna la un nr de telefon și să fie service-at în cel mai scurt timp, indiferent de problema pe care o are. De asemenea, modele vândute în Europa vor fi doar câteva opțiuni, mașinile fiind bine dotate în standard. Nu vor exista discount-uri la vânzarea nici unui model în nici o țară.

Pentru moment, strategia de vânzare este în lucru, cea ce înseamnă că nu sunt excluse și „abonamente” de închiriere pentru o perioadă de timp sau nr de km, după modelul Lynk & Co, sau – mai simplu- după modelul abonamentelor Netflix. Mai mult, executivii VINFAST a declarat pentru AUTOpro că nu este exclus modelul de vînzare prin intermediul importatorului/ dealerilor pe alte piețe din Europa, însă este o decizie care nu va fil luată mai devreme de 2023.

Premiera mondială a noilor modele EV va avea loc la Salonul de la Los Angeles în luna noiembrie. California și Canada sunt alte două teritorii unde VINFAST lansează noile sale modele. Până atunci toate detaliile tehnice sunt confidențiale. Însă vă putem spune că AUTOpro le cunoaște în detaliu iar cei care urmăresc www.autopro.ro vor fi primii din Romănia care le vor avea. Și mai putem adăuga: Sunteți pregătiți de venirea lui „Tesla din Vietnam”, după cum alintă presa americană producătorul asiatic?

Articole similare

EVENIMENT Exclusiv AUTOpro. Interviu Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: REEV, mai bun decât PHEV

Florin Amariei

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 3 – Despre noua platformă EV economică Stellantis și colaborarea cu Leapmotor

Darius Pana

Standardele Euro 7 și impactul lor asupra poluării urbane în Uniunea Europeană

Darius Pana

Leave a Comment