AUTOpro
Test drive Video

Drive test Renault Arkana

Primul din neamul său…

Renault Arkana a fost lansat încă din 2018 în Rusia. Era bazat pe platforma lui Duster și a avut succes încă din din prima zi de vânzări. Era pentru prima dată când un producător generalist oferea o asemenea caroserie atât de bine reprezentată de BMX X6. SUV-Coupe-ul teutonilor a fost primul de acest gen și deși a polarizat la în început a devenit un trend care a fost preluat și de alți producători premium. S-a instalat ideea că un asemenea look este doar apanajul segementelor premium. Renault a demonstrat că lucrurile nu stau așa iar succesul este dincolo de marcă.

Numai că lansarea actualului model Arkana evoluează modelul la platforma CMF-B, o platformă modernă, comună în alianța francezilor cu Nissan și Mitsubishi. Modelul este produs în Corea de Sud în cadul diviziei Renault care s-a născut din preluarea operațiunilor Samsung automotive, exact în perioada când Renault prelua și Dacia.

O mașină încăpătoare

Arkana are o lungime de 4,568 m, redutabilă pentru acest segment și este foarte încăpător, inlcusiv pentru locurile din spate. Cum acestă formă de coupe reduce din spațiul la cap, tentația este să crezi că persoanele mai înalte vor avea probleme de acomodare. Însă nu este cazul, Arkana este mare la interior și cu materiale de foarte bună calitate. În timpul testului nostru am condus versiunea de top „RS Line” care avea tapițerie de piele și alcantara, tigheluri roșii și un bord garnisit cu un material ce imita foarte bine fibra de carbon. Pe placa de bord descoperim „tableta” tipică Renault care acum are mai toate tehnologiile connected – inclusiv AppleCarPlay și AndroidAuto. Pe ultimul l-am folosit cu succes și – ca de obicei – este o plăcere, parcă îți oferă și mai multă fascinație pentru mașina în care rulezi. Nu putem uita boxele BOSE care sunt la calitatea audio care le-a consacrat.

Arkana mild hybrid

Apropo de spațiu interior să adaugăm că are și un portbagaj de 513 l în versiunea mild hybrid pe care am condus-o. În versiunea full hybrid, portbagajul este ceva mai mic, 480 l, ca rezultat la primirii bateriei e-tech. Versiunea full Hybrid Arkana de 145 CP va veni în scurt timp și abia așteptăm să o conducem pentru a vedea dacă afirmațiile poroducătorului legate de consumuri și condus în regim EV sunt reale… Versiunea condusă de noi, un microhybrid de 12V, a avut 140 CP și un cuplu de 256 Nm. Am înregistrat un consum de 7,2l/ 100 km la un drum de peste 200 km care a însemnat rulat în oraș dar și pe drumuri naționale unde am avut numeroase zone cu viteze de peste 100 km/h. Cutia automată și-a făcut treaba așa că noi am condus cu plăcere indiferent de setare. Am remarcat că în modul Sport, Arkana poate și vrea să fie veselă, agilă, gata să zburde pe șosea și să depășească alți parteneri de trafic. Atenție, nu este vreun Ferrari, să nu fim greșit înțeleși. În modul ECO, am descoprit o mașină mai liniștită, dar gata să satisfacă și cerințe ceva mai dinamice.

Doar 4×2!

Platforma lui Arkana nu permite o versiune 4X4 așa că oferta este 4X2. Producătorul afirmă că opțiunea 2 roți motrice este dominantă în Europa, aceste SUV-uri fiind eminamente urbane, de asfalt și prea puțin de off-road.

Versinea condusă de noi costă 28.800 Euro (TVA inclus). Dacă este să ne raportăm la oricare concurent premium, discuția este inutilă, Arkana fiind o opțiune incomparabil mai bună financiar. Este exact pe ce mizează și producătorul care speră nu doar să ofere un „up-grade” clienților săi dar să și atragă alții noi care nu au cum să își permită un SUV-Coupe premium…

Mai multe detalii despre testul nostru cu Renault Arkana în ediția 88 a revistei AUTOpro.

Articole similare

Test Volkswagen Passat – Nr. 8

administrator_autopromag

Drive Test Land Rover Defender: Chiar și icon-urile pot fi revoluționate

Dan Vardie

Test drive Kia Soul EV – Spirit neconvențional

Filip Sîrbu

Leave a Comment