AUTOpro
Stiri

Noul Jaguar E-Pace: dinamic, electrificat, conectat

Jaguar a prezentat E-Pace, primul SUV compact al mărcii, care este o combinație unică între eleganță, agilitate și sportivitate.

Cu un exterior restilizat, un interior îmbunătățit, cel mai nou sistem multimedia Pivi Pro, arhitectură
nouă a vehiculului și o gamă de motorizări puternice și eficiente – inclusiv o variantă hibridă
avansată, cu conectare la priză (PHEV)– noul Jaguar E-PACE este mai impunător, conectat, rafinat
și eficient ca niciodată.

Exterior

Actualizările designului exterior conferă SUV-ului E-Pace o ținută mai impunătoare și un aspect
luxos. În partea din față, modificările includ o grilă inferioară redesenată, care încorporează
elemente specifice. Grila de radiator nouă, de tip fagure, are un design inspirat de sigla Jaguar și
include un ornament cromat modern, iar prizele de aer laterale includ, de asemenea, sigla Jaguar.

Noile faruri full LED includ lumini de zi (DRL) în formă de dublu „J”, cu tehnologie Pixel LED disponibilă opțional, care oferă rezoluție și luminozitate îmbunătățite. Noul Jaguar E-Pace are o tehnologie avansată, care utilizează camera video față pentru a comuta automat între faza lungă și faza scurtă, pentru a nu-i orbi pe șoferii vehiculelor care vin din față.

În partea din spate, partea inferioară a barei de protecție include o inserție nouă între țevile
de eșapament integrate. Lămpile spate cu LED sunt inspirate de cele ale modelului electric Jaguar I-
PACE și includ motivul șicanei duble, specific Jaguar, pentru a sublinia tehnologia și modernitatea
designului în ansamblu.
Pentru un plus de confort, cea de-a doua generație a cheii inteligente tip brățară, poate fi utilizată
pentru a încuia, descuia și porni vehiculul, fără a fi necesară prezența cheii obișnuite în vehicul.
Dispozitivul cu baterie include un ceas și are o autonomie de 7 zile.

Interior

Interiorul noului E-PACE este mai luxos, excelent conectat și extrem de rafinat. Elementul
fundamental al noului habitaclu este ecranul tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inci, integrat în
centrul planșei de bord, care controlează noul sistem multimedia Pivi Pro. Ecranul este tratat chimic
și include 2 straturi; unul heliomat și altul care diminuează urmele amprentelor. Noul sistem
multimedia Pivi Pro asigură un control intuitiv al sistemelor vehiculului, meniuri simplificate și
conectivitate îmbunătățită, inclusiv actualizări software prin Wi-Fi (SOTA).
Noul E-PACE este echipat, pentru prima dată, și cu oglindă retrovizoare interioară ClearSight.
Sistemul asigură un confort îmbunătățit, oferind șoferului o vizibilitate neobstrucționată în spate.
Utilizând o cameră video cu lentilă superangulară, sistemul transmite imagini unui ecran de înaltă
definiție de pe oglinda retrovizoare interioară fără ramă.
De asemenea, Jaguar E-Pace asigură un confort suplimentar pasagerilor datorită ionizării aerului din habitaclu, cu filtrare PM2.5, ce captează particulele foarte fine și substanțele alergice, pentru o
calitate îmbunătățită a aerului respirat.

Motorizare

Noul E-PACE are mai multe versiuni de motorizare, precum noul motor cu 3 cilindri P300e PHEV,
dar și noile generații de motorizări Ingenium cu 4 cilindri, diesel și pe benzină, echipate cu
tehnologie Mild-hybrid.
Noua motorizare P300e PHEV îmbină motorul Ingenium pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri,
cu un motor electric care antrenează puntea spate (ERAD), de 109 CP (80 kW). Are o autonomie de
până la 55 km în modul EV, fără emisii de noxe, emisii de CO 2 de 44 g/km și consum de
combustibil de 2.0 l/100 km (în ciclu combinat, conform WLTP TEH). Acesta permite noului E-
PACE PHEV să parcurgă un traseu, dus-întors, de 30,2 km, în modul EV, fără a fi necesară
încărcarea.
Noul E-PACE este disponibil și cu noua generație a motorizării diesel Ingenium, de 2,0 litri
cu 4 cilindri, și cu ultima variantă a motorizării Ingenium pe benzină, de 2,0 litri cu 4 cilindri,
ambele cu tehnologie MHEV, tracțiune integrală și transmisie automată cu 9 trepte. Motorul diesel
cu 4 cilindri de 2,0 litri și 163 CP dezvoltă un cuplu de 380 Nm, cu emisii de CO2 de 167 g/km și
consum de combustibil de 6,4 l/100 km. Motorul MHEV de 204 CP dezvoltă un cuplu de 430 Nm și
accelerează 0-100 km/h in 8,4 secunde, cu un consum de combustibil de 6,4 l/100 km și emisii de
CO2 de 169 g/km.
Motorul Ingenium pe benzină cu 4 cilindri de 2,0 litri este disponibil în 3 variante de putere,
toate echipate cu tehnologie MHEV. Varianta de 200 CP dezvoltă un cuplu de 320 Nm, cu o
accelerație 0-100 km/h în 8,5 secunde, iar cea de 249 CP, un cuplu de 365 Nm, cu o accelerație 0 –
100 km/h în 7,5 secunde. Cea mai preformantă motorizare pe benzină este cea de 300 CP.
Disponibilă numai pe modelul 300 SPORT, aceasta dezvoltă un cuplu de 400 Nm, cu o accelerație
0-100 km/h în 6,9 secunde.
Atât pentru motorizarea cu 3 cilindri pe benzină, cât și cu 4 cilindri diesel și pe benzină, sistemul MHEV utilizează un alternator cu o curea integrată (BiSG), amplasat în compartimentul motorului și care recuperează energia pierdută de obicei la decelerare și frânare, pentru a o stoca într-o baterie litiu-ion de 48 V, amplasată sub portbagaj.
Toate modelele E-PACE sunt echipate cu JaguarDrive Control, cu moduri confort, eco, ploaie-
gheață-zăpadă și dinamic, care pot fi selectate manual de către șofer, în funcție de condițiile de
deplasare. Setările selectate cu ajutorul unui comutator complet nou adaptează răspunsul direcției,
transmisiei, accelerației și suspensiei (opțional).

 

 

 

Articole similare

Încep comenzile pentru vehiculele electrice solare

Andrada Arsenie

Megaproiect european destinat asamblării de baterii pentru mașini electrice

Robert Stan

Tel Aviv ar putea deveni primul oraș cu drumuri electrice care alimentează transportul public

Leave a Comment