Grupul Volkswagen a încheiat anul 2023 în postura de al doilea cel mai mare producător de mașini la nivel global, după japonezii de la Toyota.
Potrivit cifrelor oficiale, compania din Wolfsburg a comercializat peste nouă milioane de automobile, cu 12% mai multe decât în anul precedent.
Cea mai importantă piață în 2023 pentru Volkswagen a fost Europa
În pofida problemelor logistice provocate în special de războiul din Ucraina, Volkswagen a izbutit ca în 2023 să vândă la nivel mondial mai multe mașini comparativ cu anul anterior. Totuși, germanii nu au putut să detroneze nici de această dată grupul Toyota, care a vândut 10,2 milioane de mașini.
Rezultatele financiare arată că Volkswagen Group a comercializat 9,24 de milioane de mașini la nivel mondial. Totalul reprezintă o creștere de 12% față de nivelul atins în 2022. Față de 2022, nemții au vândut cu circa un milion de mașini mai mult.
Cea mai importantă piață a fost Europa de Vest, unde au fost vândute 3,27 milioane de mașini (+21%). Pe locurile următoare s-au situat piața din China (3,24 milioane unități, +2%) și cea din America de Nord (993.100 unități, +18%).
Pe segmentul vehiculelor electrice, grupul german a vândut 771.100 de unități, ceea ce reprezintă o majorare de 34% față de nivelul din anul precedent. Cele mai multe „electrice” au fost comercializate în Europa, mai exact 472.400 (+43%). Cele mai vândute modele la nivel de grup cu emisii zero au fost Volkswagen ID.4 și ID.5 (223.100 de unități), ID.3 (140.800 unități), Audi Q4 e-tron (111.700 unități), Skoda Enyaq iV (81.700 unități), Audi Q8 e-tron (49.000 unități), Cupra Born (45.300 unități), Porsche Taycan (40.600 unități) și ID.Buzz (28.600 unități).
În America de Nord, compania a vândut 71.000 de vehicule complet electrice, însă cota din vânzări a crescut la 10%. De asemenea, dintre toate mașinile vândute de principala marca a grupului în 2023 peste jumătate au fost SUV-uri. Cota de piață a acestora a crescut cu 14,9% față de 2022.