În următorii trei ani, costurile de producție ale mașinilor electrice vor fi mai mici comparativ cu cele ale automobilelor echipate cu motoare termice.
Acesta este rezultatul unui studiu realizat de compania americană de consultanță Gartner. În schimb, costurile de reparație vor crește, iar numărul producătorilor mici va scădea.
Până în 2027, costurilor de reparație la vehiculele electrice vor crește cu până la 30%
Una dintre preocupările majore ale utilizatorilor interesați de vehiculele electrice o reprezintă costurile ridicate ale acestora. Cu toate acestea, lucrurile ar urma să se îmbunătățească în viitor.
Compania americană de consultanță Gartner estimează că, până în 2027, „electricele” vor ajunge să fie mai ieftine de produs comparativ cu vehiculele echipate cu motoare cu ardere internă.
În urma unui studiu realizat de specialiștii de peste Ocean se preconizează că automobilele pe baterii vor fi mai ieftin de produs în comparație cu cele convenționale cu motoare termice. Diminuarea costurilor de producție se va datora inovațiilor tehnologice folosite în procesele de fabricație, dar și noutăților în materie de design al EV-urilor.
„Noii producători OEM doresc să redefinească status quo-ul în domeniul auto. Aceștia au adus inovații tehnologice care reduc costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată sau introducerea gigacasting-ului care ajută la reducerea acestor costuri și a timpului de asamblare pe care și constructorii consacrați le-au adoptat pentru a putea supraviețui”, spune Pedro Pacheco, vicepreședintele departamentului de cercetare din cadrul Gartner.
Companiile auto start-up ar putea da faliment
Același studiu arată, însă, și că până în 2027 se va înregistra și o creștere a costurilor de reparație cu până la 30%. Drept urmare, este foarte posibil ca mai multe mașini electrice să fie considerate daune totale, iar unii asigurători ar putea să refuze acoperirea daunelor din cauza costurilor de reparații foarte mari.
În pofida acestui fapt, este de așteptat ca vânzările de mașini electrice să crească la nivel mondial în următorii ani. Spre exemplu, Gartner estimează că, până la final de 2024, vor fi vândute 18,4 milioane de mașini electrice în lume. De asemenea, în 2025, ar urma să fie vândute 20,6 milioane de vehicule pe baterii. Spre comparație, în decursul anului 2023, au fost vândute 15,4 milioane de automobile cu emisii zero la nivel global.
Cu toate acestea, lucrurile nu vor fi la fel de roz pentru producătorii auto mici și pentru start-up-uri, așa cum este cazul americanilor de la Lucid, Fisker sau Rivian. Experții de la Gartner avertizează că, până în 2027, 15% dintre aceste companii fie vor da faliment, fie vor fi achiziționate de altele mai mari.