Uniunea Europeană a anunțat în mod oficial că va impune începând cu luna iulie taxe vamale suplimentare de până la 38% pentru mașinile electrice produse în China.
În acest fel, vehiculele cu emisii zero chinezești vor deveni mai scumpe în Uniunea Europeană, unde sunt considerate o amenințare pentru producătorii de mașini electrice din Europa.
Uniunea Europeană va taxa producătorii din China cu 21 până la 38,1%

Zilele trecute, SUA și Turcia au anunțat introducerea unor taxe vamale mai mari pentru mașinile electrice din China. Acum, a venit rândul Uniunii Europene să ia poziție.
După cum AUTOpro v-a informat la momentul respectiv, anul trecut, Comisia Europeană a demarat o anchetă ca urmare a subvențiilor oferite de China pentru producția locală de vehicule electrice. Acum, la aproape nouă luni distanță, UE a anunțat în mod oficial că, începând cu data de 4 iulie, mașinile cu emisii zero importate din China vor fi taxate cu până la 38%.



Membrii Comisiei Europene și-au motivat aceste tarife vamale suplimentare prin subvențiile foarte mari de care au beneficiat producătorii chinezi. Aceste subvenții i-au ajutat să se extindă cu rapiditate pe piața europeană pe care au cucerit-o cu mașini electrice ieftine.
Astfel, UE va stabili tarife de 38,1% pentru SAIC, 20% pentru Geely și 17,4% pentru BYD. De asemenea, producătorii de automobile electrice din China care au cooperat la anchetă vor fi taxați suplimentar cu 21%. În schimb, constructorii chinezi care nu au cooperat la anchetă vor fi supuși unei taxe de 38,1%.
UE a importat în ultimul an 440.000 de vehicule electrice din China

Noile tarife se adaugă tarifului existent la nivelul UE de 10%. Asta înseamnă că SAIC și alte companii care se confruntă cu cel mai mare tarif suplimentar de 38,1% vor ajunge să plătească 48,1% pentru vehiculele lor electrice pe care le vor exporta în Europa.
Taxele provizorii din UE se vor aplica până luna viitoare, în timp ce investigația antisubvenție va continua până pe 2 noiembrie, când s-ar putea aplica taxe definitive, de obicei pentru cinci ani.
Uniunea Europeană spune că a contactat autoritățile chineze pentru a discuta eventuale modalități de soluționare a acestei probleme.
UE a importat în ultimul an peste 440.000 de vehicule electrice din China. Valoarea totală a acestora a fost de aproximativ nouă miliarde de euro, ceea ce reprezintă 4% din cheltuielile gospodăriilor pentru vehicule.