AUTOpro
Generale Green car Stiri

Tesla recheamă peste un milion de mașini din cauza unei probleme la geamurile electrice

Producătorul american de automobile electrice Tesla anunță demararea unei noi campanii de rechemare pentru toate modelele sale. Motivul îl reprezintă o problemă apărută la nivelul senzorilor de la geamurile electrice, care nu pot detecta mâinile sau degetele pasagerilor înainte să fie închise.

Această problemă afectează aproape 1,1 milion de modele. Deși este aparent minoră, defecțiunea poate provoca rănirea gravă a ocupanților mașinilor Tesla. Vehiculele afectate nu respectă cerințele unuia dintre standardele federale în materie de siguranță pentru vehicule, conform NHTSA.

Sunt vizate 1,1 milioane de modele Tesla

Tesla

Concret, senzorii care sunt montați la geamurile electrice ale tuturor modelelor Tesla nu pot detecta eventuale obstacole precum mâini sau degete ale persoanelor aflate în interiorul mașinii înainte să fie închise.

În aceste condiții, din cauza funcționării necorespunzătoare a acestor senzori, geamurile nu se mai pot opri automat în clipa în care între geam și rama portierei este detectată mâna unui ocupant al mașinii și, implicit, pot provoca rănirea gravă a pasagerului.

Problema afectează aproximativ 1,1 milioane de mașini produse între 2017 și 2022. Este vorba despre 1.096.762 de unități, și anume: Model 3 (2017-2022), Model S (2021-2022), Model X (2021-2022) și Model Y (2020-2022).

Reprezentanții Tesla au precizat că defecțiunea a fost depistată în timpul testelor de producție efectuate între 19 și 23 august 2022, iar la începutul lui septembrie s-a verificat această problemă la mai multe mașini.

Din fericire, până în prezent nu au fost raportate cazuri de accidentări grave, iar problema va fi rezolvată printr-o actualizare „over-the-air” (OTA). Tesla spune că proprietarii vor fi informați imediat în legătură cu această problemă.

Nu este prima campanie de rechemare inițiată de Tesla

Începând cu data de 13 septembrie, modelele aflate în producție și în izolare înainte de livrare au primit deja o actualizare software prin care geamurile acționate electric sunt setate la cerințele specificate în standardul de siguranță.

Nu este prima campanie de rechemare efectuată de Tesla în 2022. În luna mai, compania trebuia să remedieze o problemă apărută la procesorul sistemului de infotainment, la care exista riscul de supraîncălzire în timpul încărcării rapide, determinând întârzierea sau golirea afișajului. Au fost vizate 130.000 de unități ale modelelor Model 3, Model S, Model X și Model Y. O actualizare „over-the-air” a remediat problema.

În aceeași lună, compania a rechemat 48.184 de vehicule Model 3 Performance din cauză că panoul de bord ar fi putut afișa greșit o serie de informații în timp ce mașinile se aflau în Modul Track. Și în acest caz, problema a fost remediată printr-o actualizare de software.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Suzuki Jimny a primit o ediție specială de adio pe piața din Germania

Mihai Morcovescu

Renault Estafette Concept anunță o utilitară electrică de oraș

Mihai Morcovescu

Volkswagen, detronat la vânzări de Stellantis în Europa

Florin Amariei