AUTOpro
Generale Green car Stiri

Renault intenționează să producă modele electrice în Coreea de Sud

Producătorul francez de automobile Renault și-a făcut cunoscută intenția de a produce într-un viitor apropiat modele electrice în Coreea de Sud în contextul accelerării electrificării de către grupul din Hexagon.

Vehiculele cu emisii zero ar urma să fie asamblate la uzina pe care marca o deține în orașul Busan.

Renault va construi 200.000 de vehicule electrice pe an

Renault

Planurile celor de la Renault de a produce mașini electrice în Coreea de Sud au fost dezvăluite de vicepreședintele executiv al companiei, Guido Haak.

Haak s-a întâlnit zilele trecute cu primarul orașului Busan, Park Heong-joon, în timpul unei vizite a acestuia în Franța. Reprezentanții filialei Renault Korea Motors au demarat deja discuțiile cu guvernul statului asiatic pentru a transforma unica sa uzină din Busan în viitorul centru de producție EV.

Deocamdată nu se cunoaște valoarea investiţiei pe care Renault o va face în construirea facilităţilor de producţie pentru viitoarele modele electrice. Oraşul-port Busan se află la 320 de kilometri de Seul.

Ceea ce se știe este faptul că francezii și-au fixat ca obiectiv să producă 200.000 de mașini electrice în această țară asiatică.

Anunțul vine la aproximativ o lună după ce Hyundai Motor anunțase că va investi 1,54 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de vehicule electrice în Ulsan.

În acest moment, filiala Renault Korea Motors produce doar trei modele echipate cu motoare termice. Este vorba despre două SUV-uri, XM3 și QM6 SUV, și de o berlină, denumită SM6. Uzina unde sunt asamblate aceste automobile are o capacitate de producție de 300.000 de unități pe an.

În primele cinci luni din 2023, vânzările filialei constructorului francez din Coreea de Sud au scăzut anual cu 10%, la 57.550 de mașini.

Sursa: Reuters

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Michael Shu, CEO BYD, episodul 2: „Suntem cel mai bun producător de mașini electrice, care produce și baterii”

Dan Vardie

Strategia ambițioasă a Harley-Davidson funcționează

Florin Amariei

Ford patentează un airbag revoluționar pentru vehiculele comerciale

Mihai Morcovescu