Constructorul german Opel a confirmat că va respecta planul conform căruia va comercializa doar automobile electrice începând de anul viitor.
Anunțul a fost făcut chiar de șeful mărcii, Florian Huettl, cu ocazia debutului mondial al noului Frontera.
Noile Opel Frontera și Grandland închei prima fază a procesului de electrificare a mărcii
Vânzările de mașini electrice nu decurg așa cum au preconizat marii producători auto. De altfel, segmentul automobilelor cu emisii zero a cunoscut în ultima perioadă un regres semnificativ, inclusiv în Germania.
În acest context, unele companii au decis să prelungească durata de viață a mașinilor echipate cu motoare termice pentru a satisface cererea pieței. Această tendință nu include și marca germană Opel. Constructorul din Rüsselsheim tocmai a anunțat că rămâne ferm în ceea ce privește planul inițial de a vinde exclusiv modele electrice în Europa începând cu 2025.
Decizia a fost confirmată de CEO-ul companiei, Florian Huettl (foto sus). „Scopul nostru este acela de a face aceste vehicule cu adevărat accesibile pentru un număr cât mai mare de clienți”, a declarat Șeful Opel, cu ocazia premierei mondiale a noii generații Frontera, care a avut loc la Istanbul. Noul SUV va fi oferit în versiuni de motorizare hibride, dar și electrice, care promit autonomii cuprinse între 300 și 400 de kilometri.
Varietatea sistemelor de propulsie a fost posibilă datorită noii arhitecturi „multi-energy”, dezvoltată de Stellantis. Cu toate acestea, Opel nu și-a propus să folosească această platformă pe termen lung. „Cu noile Frontera și Grandland încheiem, practic, prima fază a procesului de electrificare a mărcii noastre, în care există și motoare cu ardere internă, și variante pur electrice. Vom continua cu noua generație de modele Opel, care vor fi electrice. Am oferit deja un bun exemplu cu conceptul Experimental. Ne place să transformăm conceptele în realitate”, a mai precizat Huettl.
Nu în ultimul rând, șeful Opel a dezvăluit că marca germană lucrează în prezent la un nou model electric accesibil. Acesta va avea un preț de pornire situat sub pragul de 25.000 de euro. De asemenea, viitorul automobil va fi dezvoltat pe aceeași platformă Smart Car a grupului Stellantis care este folosită în prezent și de noul Citroen e-C3. Un alt model care va avea aceeași arhitectură va fi și viitorul Fiat Panda electric.