AUTOpro
Generale Extra Stiri

Mobilitatea urbană durabilă în marile orașe ale Europei este reimaginată de compania Lynk & Co

Mobilitatea urbană durabilă a făcut subiectul unui sondaj internațional, care a fost realizat de compania Ipsos pentru brandul de mobilitate Lynk & Co. Acesta arată că dorința comună a cetățenilor europeni este de a folosi automobilele într-un mod mai eficient și de a decongestiona traficul urban și a face mai multe spații verzi.

Ipsos este lider mondial în cercetarea de piață, iar în vară a fost desemnată cea mai inovatoare companie full-service de cercetare de piață din lume pentru al patrulea an consecutiv. Cu mașina folosită în medie doar 4% din timp, Lynk & Co provoacă industria auto să adopte o nouă abordare a mobilității perturbatoare.

La sondajul realizat de compania franceză au participat peste 8.000 de respondenți din opt mari orașe ale Europei: Londra, Paris, Berlin, Roma, Madrid, Amsterdam, Stockholm și Bruxelles. Scopul a fost acela de a afla în ce fel se bucură europenii de orașele lor în prezent și cum ar dori să le „modeleze” în viitor.

Mobilitatea urbană durabilă este un obiectiv primordial în marile capitale europene

mobilitatea

Reducerea amprentei de carbon și a emisiilor poluante generate de mobilitatea urbană este unul dintre obiectivele majore ale europenilor pentru a fi create orașe mult mai sustenabile pentru cetățenii de pe Bătrânul Continent.

În prezent, peste 70% dintre cetățenii europeni locuiesc în arii urbane, ceea ce generează congestii ale traficului urban, iar asta periclitează un alt obiectiv, și anume cel legat de un sistem de transport mai competitiv și mai eficient și din punct de vedere al resurselor.

De altfel, la Roma, 70% dintre cei chestionați de Ipsos au declarat că traficul rutier este cea mai mare problemă a capitalei lor. La rândul lor, 44 % dintre locuitorii orașului Stockholm care au participat la sondaj au recunoscut că numărul foarte mare de locuri de parcare este marea lor problemă.

Nici în Madrid situația nu este deloc bună din punct de vedere. Astfel, 26% dintre spaniolii care locuiesc în capitală spun că naveta zilnică este marea problemă pentru orașul lor în materie de mobilitate. La Londra, însă, lucrurile par să stea mai bine în ceea ce privește mobilitatea urbană pentru că doar 19% dintre cei chestionați sunt nemulțumiți de traficul londonez.

Europenii vor mai puține locuri de parcare și mai multe spații verzi

Cea mai mare dorință în rândul respondenților din cele opt orașe unde a fost efectuat sondajul Ipsos o reprezintă înlocuirea parcărilor cu cât mai multe spații verzi (57%). Pe locurile următoare în topul preferințelor europenilor se află locurile de relaxare (32%) și trotuare mai largi (28%).

În mod surprinzător, locuitorii din Bruxelles, care este unul dintre cele mai puțin ecologice orașe participante la acest sondaj, sunt cei mai puțin dornici de a introduce mai multă verdeață în capitala țării lor.

„Cu mașinile parcate în 96% din timp orașele europene au, evident, un potențial nefolosit. Rezultatele sondajului sunt motivatoare și mă bucur că europenii sunt de acord și susțin misiunea noastră de a fi mai accesibili și mai deschiși pentru orașe verzi. Este timpul să ne revendicăm spațiul uman”, a declarat Alain Visser , CEO-ul Lynk & Co.

Serviciile de car-sharing, viitorul unei Europe mai curate

Serviciile de car-sharing câștigă tot mai multă popularitate la nivel european, în special în rândul tinerilor. Astfel, 66% dintre respondenții europeni cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani sunt adepții acestui tip de servicii de mobilitate, în timp ce din categoria persoanelor între 55 și 65 de ani, doar 35% dintre persoanele chestionate le împărtășesc opinia.

De asemenea, în Londra spre exemplu, trei sferturi dintre cetățeni iau în considerare utilizarea unei mașinii într-o anumită formă de sharing. Bărbații londonezi au mai multe șanse decât femeile să împrumute mașina unui prieten sau să folosească un serviciu de ride-sharing.

Serviciile de car-sharing reprezintă o soluție pentru mobilitatea urbană pentru reducerea aglomerației, a timpului de staționare al vehiculului și pentru a maximiza eficiența. Acesta vine în timp ce marca de mobilitate Lynk & Co încearcă să exploreze soluții alternative pentru protejarea mediilor urbane afectate de trafic și de poluare.

Sursa: Link & Co

Articole similare

Ministrul Tanczos Barna anunţă un program Rabla pentru flote comerciale. Bugetul alocat va crește cu 15% (cu video)

Mihai Morcovescu

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: „Stați liniștiți, Dacia va rămâne Dacia!”

Mihai Morcovescu

Panasonic va furniza bateriile pentru viitoarele modele electrice Mazda

Mihai Morcovescu