AUTOpro
Generale Green car Stiri

Mașinile electrice parcurg într-un an cu 7.200 km mai puțin decât cele echipate cu motoare termice

Mașinile electrice parcurg de-a lungul unui an mai puțini kilometri comparativ cu cele echipate cu motorizări convenționale, inclusiv hibride și plug-in hybrid.

Aceasta este concluzia unui studiu realizat recent de Universitatea „George Washington” din Statele Unite ale Americii.

Cât sunt folosite într-un an mașinile electrice vs mașinile termice

mașinile

Tot mai multe mașini electrice pot fi văzute pe șosele. Cu toate acestea, ele nu sunt folosite la capacitate maximă. Cei mai mulți posesori de vehicule cu emisii zero le folosesc pe post de mașină secundară. În același timp, există și problema legată de infrastructura de încărcare actuală, dar și anxietatea de autonomie.

Acestea sunt, de altfel, principalele cauze pentru care aceste automobile sunt folosite mai puțin comparativ cu cele convenționale. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea „George Washington” din Washington, EV-urile parcurg anual mai puțini kilometri decât cele termice.

Au fost analizate odometrele a 12,5 milioane de mașini uzate și 11,4 milioane de SUV-uri scoase la vânzare între 2016 și 2022. S-a constatat că, într-un an, electricele parcurg, în medie, cu 7.205 kilometri mai puțin comparativ cu cele termice, inclusiv hibridele clasice și cele plug-in hybrid.

John Helveston, coautor al studiului, a precizat că o mașină cu zero emisii parcurge anual 11.530 de kilometri. De partea cealaltă, o mașină termică parcurge 18.735 de kilometri în aceeași perioadă.

Diferența a fost mai puțin pronunțată în segmentul SUV-urilor. Astfel, distanța medie parcursă într-un an de un SUV termic a fost de 20.832 de kilometri, față de 17.038 kilometri cât s-a stabilit că parcurge un SUV electric.

În același timp, studiul arată și că un model Tesla a fost condusă în medie într-un an pe distanța a 14.139 kilometri, față de cei 10.034 de kilometri cât parcurg electricele celorlalte mărci.

Cercetătorii americanii spun că astfel de studii ar trebui folosite de factorii de decizie pentru a elabora și a implementa reglementări privind emisiile de dioxid de carbon. Totodată, pentru a avea un impact pozitiv maxim asupra mediului înconjurător, mașinile electrice trebuie folosite cât mai mult timp într-un an.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Sancțiuni mai drastice pentru şoferii care folosesc telefonul mobil la volan

Robert Stan

Numărul de kilometri și data celui mai recent ITP pot fi verificate prin intermediul aplicației Istoric Vehicul de la RAR

Dragos Baltateanu

Mașina zburătoare de la Stellantis va fi construită alături de experții de la Archer

Darius Pana