AUTOpro
Generale Stiri

Mașinile produse în China ar putea deține 7% din piața europeană în 2030

Până la sfârșitul actualului deceniu, mașinile produse în China ar putea să dețină în Europa o cotă de piață de 7% sau poate chiar mai mult.

Aceasta este concluzia unui studiu privind mobilitatea, care a fost realizat recent de o companie italiană.

Automobilele din China

China

Dominația pe care industria auto din China o exercită în momentul de față la nivel global, inclusiv în Europa, nu mai surprinde pe nimeni. În schimb, cota de piață a mărcilor europene pe piața chineză a scăzut, în timp ce cea a mărcilor locale a crescut semnificativ.

Această schimbare ar putea afecta piața mondială de automobile în următorii ani, intrarea mărcilor chineze pe piața europeană demarând potențial o nouă fază a concurenței. Potrivit unui studiu comandat de compania italiană ANIASA, mașinile chinezești vor ajunge să dețină 7% din piața auto europeană.

Acest lucru va avea un impact semnificativ în țări precum Italia, Marea Britanie și Franța, care se numără printre principalii importatori de vehicule, inclusiv cele produse în China. În orice caz, procentul va depinde de capacitatea mărcilor din China de a exporta pe Bătrânul Continent modele din segmente inferioare la prețuri competitive, potrivit studiului.

Ceea ce studiul ANIASA denumește o „nouă fază în geopolitica mașinii”, în esență, este o schimbare de paradigmă în care Europa este doar o mică parte dintr-o imagine de ansamblu.

Progresul făcut de mărcile chinezești în ultimii ani este oglindit într-o statistică interesantă. În 2019, 42% dintre mașinile vândute în China erau europene și doar 27% erau produse de mărci locale. Situația s-a schimbat radical în 2023, când 43% dintre mașinile înmatriculate pe piața chineză aparțineau unor producători locali și doar 32% purtau sigle ale unor mărci europene.

Sursa: Motor1

Articole similare

Cupra DarkRebel Concept anunță un coupe de performanță electric pentru următorii 10 ani

Mihai Morcovescu

SEMA Show 2023: Hyundai prezintă noul concept Kona Jayde

Mihai Morcovescu

Waymo testează modelele autonome cu publicul

Filip Sîrbu