AUTOpro
Generale Green car Stiri

Hyundai Inster este noul rival pentru Dacia Spring: autonomie maximă de 355 kilometri

Coreenii de la Hyundai au publicat detaliile și imaginile oficiale referitoare la noul model electric de oraș Inster, care este un nou rival pentru Dacia Spring.

Subcompacta cu emisii zero a constructorului asiatic va oferi o autonomie de până la 355 de kilometri. Pe viitor va exista și o variantă crossover, care se va numi Inster Cross.

Noul Hyundai Inster este mai lung, mai lat și mai înalt decât Dacia Spring

Hyundai

Din punct de vedere estetic, noul Hyundai Inster adoptă un limbaj de design inspirat din lumea digitală. Caroseria pătrățoasă este caracterizată de suprafețe netede. Mașina a primit faruri LED și lumini de zi rotunde montate în bara de protecție, sub luminile principale. Acestea integrează la rândul lor tehnologie LED și sunt sub forma unor pixeli de mari dimensiuni.

Privit din lateral, Inster se distinge prin montantul B foarte gros și jantele din oțel de 15 inch. Opțional, sunt disponibile roți din aliaj de 15 inch și de 17 inch. La spate regăsim stopuri care au o aceeași semnătură luminoasă sub forma unor pixeli. În plus, în barele față și spate sunt integrate câte un scut de protecție pentru o notă de robustețe.

Clienții vor avea de ales dintre nouă nuanțe pentru exterior: Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte, Unbleached Ivory, Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl și Abyss Black Pearl. Unele variante de culori vor fi disponibile în combinații bicolore cu un acoperiș negru contrastant. Modelul a primit, de asemenea, accente negre a căror vopsea este produsă în mod sustenabil, mai exact din anvelope uzate reciclate.

Ca dimensiuni, modelul electric coreean are o lungime de 3.825 mm, o lățime de 1.610 mm și o înălțime de 1.575 mm. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.580 mm. Prin comparație, noul Hyundai Inster este mai lung cu 124 mm, mai lat cu 27 mm și mai înalt cu 56 mm comparativ cu Dacia Spring.

Inster vine cu două opțiuni pentru motoare și baterii

Interiorul are un design simplu, dar digitalizat și poate fi vopsit în trei nuanțe: negru, maro kaki și bej. Aici regăsim un instrumentar de bord digital de 10,25 inch și un ecran multimedia cu aceeași diagonală. Sub sistemul de infotainment există două aeratoare mari și o zonă cu mai multe butoane fizice. Sub acestea există un spațiu pentru încărcarea wireless a smartphone-ului. Inster oferă, totodată, și iluminare ambientală LED cu 64 de culori.

În plus, panourile ușilor se pot personaliza în diferite nuanțe, iar scaunele, inclusiv cel al șoferului, pot fi rabatate complet. Opțional vor fi disponibile scaune față tip banchetă și volan încălzite. Tapițeria este confecționată doar din materiale textile, inclusiv materiale obținute din PET-uri reciclate. Spațiul destinat bagajelor are o capacitate de încărcare de 280 de litri cu bancheta în poziție normală. Când aceasta este rabatată, volumul crește la 351 de litri.

Noul Hyundai Inster folosește două versiuni de baterie. Acumulatorul standard are 42 kWh și alimentează un motor electric de 97 CP și 147 Nm de cuplu. În această configurație, Inster sprintează de la 0 la 100 km/h în 11,7 secunde și atinge o viteză maximă de 140 km/h. Autonomia în acest caz este de peste 300 de kilometri în regim WLTP.

Varianta Long Range este pusă în mișcare de un propulsor de 115 CP, care este alimentat de o baterie de 49 kWh.Cu aceste resurse, Hyundai Inster realizează repriza 0-100 km/h în 10,6 secunde, iar viteza maximă este de 150 km/h. Această versiune poate parcurge cu un singur plin de baterie până la 355 de kilometri în regim WLTP. Consumul energetic anunțat de coreeni este de 15,3 kWh/100 km.

Indiferent de capacitatea bateriei, aceasta se va putea încărca de la 10 la 80% în circa 30 de minute la un curent de 120 kW. Standard, noul Inster vine cu un încărcător onboard de 11 kW. Opțional este oferit un sistem de încălzire a bateriei și o pompă de încălzire cu eficiență înaltă. Nu în ultimul rând, Inster primește și tehnologie cu încărcare bi-direcțională V2L.

Lista de sisteme de asistență oferite standard cuprinde cameră video cu vedere panoramică, asistent de evitare a coliziunilor la parcarea cu spatele, asistent pentru unghiul mort și un asistent pentru evitarea coliziunilor frontale. Noul Hyundai Inster va fi lansat în vară în Coreea de Sud. Ulterior, modelul electric va ajunge și în Europa.

Sursa: Hyundai

Articole similare

Porsche a prezentat cel mai ieftin Taycan – costă sub 80.000 de dolari

Andrada Arsenie

Noul Volkswagen Passat va fi vândut doar în versiune break. Livrările încep în septembrie 2023

Mihai Morcovescu

România va produce o mașină electrică! Ford face pasul decisiv

Florin Amariei