Compania Guangzhou Automobile Group Co. Ltd, pe scurt GAC, a dezvăluit noul Aion Hyper SSR, care este primul supercar electric de serie produs în China.
Acesta este, în esență, versiunea de serie a conceptului Enpulse, prezentat în 2020 și vine cu un bagaj de resurse incredibil: 1.224 CP și 1.230 Nm de cuplu.
GAC Aion Hyper SSR va avea un preț de pornire de circa 165.950 de euro
Constructorii chinezi continuă ofensiva împotriva producătorilor occidentali pe piața vehiculelor electrice. Însă, acum asiaticii vor și o cotă importantă din segmentul supercar-urilor cu zero emisii.
Noua lor armă se numește GAC Aion Hyper SSR, care este versiunea de producție a conceptului Enpulse prezentat în urmă cu trei ani. Vorbim despre primul supercar electric produs în China.
Bolidul afișează un design care ne duce cu gândul la modele similare europene, cum ar fi Ferrari 458. Mașina are uși cu deschidere verticală și un eleron spate activ, în timp ce caroseria este confecționată integral din fibră de carbon. Asta se traduce printr-o greutate redusă, însă chinezii nu precizează care este aceasta.
La interior există un set de scaune sport, care sunt încălzite și ventilate, un ecran multimedia central de 14,6 inch și un instrumentar de bord digital de 8,9 inch.
Noul supercar electric va fi disponibilă în trei variante. Cea de bază oferă 1.224 CP și 1.230 Nm și este capabilă să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în doar 2,3 secunde. Prețul acesteia este de 1.284.000 de yuani (cca. 165.950 euro).
Versiunea de mijloc se numește SSR Speed, oferă tot 1.224 CP, însă realizează sprintul 0-100 de km/h în 1,9 secunde. Prețul acestei versiuni este de 1.386.000 de yuani (cca. 179.000 de euro).
Varianta de top are aceleași performanțe, însă șasiul a fost reconfigurat pentru a un plus de viteză pe viraje. Acest model pornește de la 1.686.000 de yuani (cca. 221.850 euro).
Deocamdată nu se știe dacă acest supercar eletric va ajunge și pe alte piețe internaționale. Dacă se va întâmpla asta, GAC Aion Hyper SSR va fi un rival puternic pentru Rimac Nevera, Pininfarina Battista și Lotus Evija, mai ales în ceea ce privește prețul.