AUTOpro
Eveniment Generale Stiri

Forum „de Bizz” pe tema asigurărilor

Cu ocazia unui recent forum organizat de revista ”de Bizz” despre domeniul auto, unde noi cei de la AUTOpro am fost key speakeri, Remi Vrignaud, Președintele lui Alianz Țiriac ne spunea că „industria de asigurări din România este foarte dependentă de domeniul auto!”. Depinde de acest domeniu în proporție de 70%.

image-2015-06-19-20243693-70-remi-vrignaud-presedinte-unsar

 

Dacă mai adaugăm cifra de afaceri a asigurărilor din țara noastră care ajunge la 2 mld Euro, realizăm ce dimensiuni are acest business. La 100 de lei incasati din asigurarea obligatorie se platesc daune de 122 lei, RCA –ul fiind din start complet nerentabil pentru orice asigurator. „Toată lumea imi cere un RCA cat mai ieftin, ca doar nu este pentru mine! Este o atitudine greșită care duce la neplata asigurarii!” Chiar și așa, 28% dintre mașinile înmatriculate, nu au nici un fel de asigurare!

Un alt raport stupefiant arată că auto contribuie la venituri cu 25% in bugetul unei companii de asigurări dar generează 83 % costuri prin daune platite! Este evident că aceste pierderi se susțin din alte tipuri de asigurări!

La CASCO lucrurile sunt tot nerentabile, dar raportul este mult mai echilibrat! Asa cum spune Vrignaud, este de remarcat că accidentele au scăzut cu 13% în 2015, dar daunele au crescut cu 53%. Iar plățile privind vătămările corporale au crescut cu aproape 200%! În aceste condiții –repet- falimentare pentru industria aigurărilor- soluția este „pay as you drive”, adică se plătește asigurare doar pentru cât conduci. Este o tehnologie telematică care a demarat în SUA și care presupune ca șoferul să fie atent monitorizat prin GSM. Un lucru care puțini români îl vor accepta. Executivul Alianz ne spunea că în Europa a început montarea de „crash box”-uri care reproduc ultimele 60 de sec dinaintea unui accident. Un fel de cutie neagră care ajută ancheta pentru a stabili vinovățiile. Un alt cost pe care mulți îl vor refuza. Ce se va întâmpla în continuare? Sunt mai multe scenarii, asupra cărora vom reveni în curând.

Articole similare

Maserati a lansat noul Levante Hibrid

Florin Amariei

Noul BMW Seria 5: dimensiuni mai mari și versiuni electrice i5 cu autonomii de până la 582 km

Mihai Morcovescu

Joyson: Takata a falsificat și testele privind calitatea centurilor de siguranță

Florin Amariei

Leave a Comment