Horse, noua divizie de motoare termice a producătorului francez de automobile Renault, a devenit în mod oficial operațională. Compania va furniza motoare termice pentru Dacia.
Compania se va ocupa cu dezvoltarea, producția și furnizarea viitoarei generații de sisteme de propulsie termice și hibride pentru Grupul Renault.
Horse are opt uzine cu o capacitate de producție anuală de 3,2 milioane unități
Francezii de la Renault anunțau anul trecut că vor înființa două noi divizii. Una dedicată mașinilor electrice, denumită Ampere, iar cealaltă pentru modelele echipate cu motoare termice, care se numește Horse.
Acum, la mai bine de jumătate de an, consemnăm începerea activității noii companii. Este vorba despre o divizie care va coordona toate activitățile de dezvoltare și producție de motoare pentru întregul Grup Renault. Noua dibizie de motoare este deținută în mod egal de Renault și de grupul chinez Geely
Noua companie are sediul la Madrid și dispune de 9.000 de salariați, în mare parte foști angajați ai grupului francez. Aceștia lucrează în opt uzine care au o capacitate de producție totală de 3,2 milioane de unități anual.
În cadrul Horse funcționează și trei centre de cercetare și dezvoltare cu o prezență în șapte țări: România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia.
Potrivit informațiilor oficiale, compania franceză va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Noua entitate va livra motoare inclusiv pentru Dacia, Renault, Nissan și Mitsubishi. Ulterior, va fi oferită o gamă completă de tehnologii în domeniul motoarelor, cutiilor de viteze, sistemelor hibride și al bateriilor.
În viitorul nu foarte îndepărtat, Renault Group și Geely vor crea o nouă entitate. Aceasta va combina subsidiarele lor specializate în proiectarea și producția sistemelor de propulsie termică, în special Aurobay și Horse.
Horse va dezvolta o nouă generație de motorizări termice și hibride
Sistemele de propulsie produse de Horse vor integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau de surse de energie, precum e-fuel, hidrogen, GPL, CNG, etanol și altele. În acest sens, gigantul petrolier Aramco a anunțat deja o investiție strategică în noua entitate.
„În 2040, vehiculele pe combustie și hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale. Horse va fi un deschizător de drum pe această piață cu tehnologia și cu soluțiile sale de propulsie cu emisii scăzute de carbon. Pentru noi este o experiență unică și o mare sursă de mândrie colectivă să contribuim la crearea unei companii de o asemenea anvergură. Salariații Horse din întreaga lume sunt pregătiți să facă din această companie o adevărată referință la nivel internațional în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie termice și hibride”, a declarat Patrice Haettel, CEO al Horse.
Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea o capacitate totală de producție de peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie pe an. Francezii anunță o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro și 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul Horse).