Directorul general Dacia, Denis Le Vot, a confirmat în presa de specialitate din Marea Britanie că noua generație Sandero va fi un model complet electric.
Potrivit oficialului mărcii autohtone, viitorul Sandero EV ar urma să își facă debutul în 2027 sau 2028.
VIitorul Dacia Sandero EV ar putea folosi baterii cu ioni de sodiu
Dacia a lansat în 2021 primul său model electric, Spring, o mașină de dimensiuni foarte mici, ideală pentru traficul urban. Însă, aceasta nu este construită în România, ci în China.
Spring va avea un frate cu emisii zero, iar acesta va fi viitoarea generație Sandero. Noua iterație a subcompactei autohtone este de așteptat să fie construită pe platforma CMF-BEV, care va fi folosită și de Renault 5 Electric, Renault 4 și succesorul electric Nissan Micra .
Această arhitectură este o versiune optimizată a platformei CMF-B (n.n. – Common Modular Family pentru segmentul B) pentru vehicule electrice. Deoarece vehiculele bazate pe CMF-B și CMF-BEV pot fi produse pe o singură linie de asamblare, Dacia ar putea oferi în viitor modelul Sandero atât în versiuni termice, cât și într-una pur electrică.
Într-un interviu acordat revistei britanice, citată de Electrive, Denis Le Vot a confirmat premiera pentru „2027 sau 2028”. În funcție de anul în care viitorul Sandero EV va fi lansat, această a patra generație „va fi pe piață până în 2034 sau 2035”.
Prioritatea numărul 1 a celor de la Dacia rămâne menținerea costurilor cât mai scăzute. În prezent, marca de la Mioveni analizează toate componentele chimice posibile ale bateriilor pentru Sandero Electric. În acest sens, Le Vot a precizat că modelul cu emisii zero ar putea folosi baterii cu ioni de sodiu.
Dacia se va baza pe know-how-ul companiei-mamă Renault în materie de tehnologie. Trebuie precizat că, cel puțin pentru viitorul Renault 5, francezii au exclus folosirea bateriilor LFP. Așadar, rămâne de văzut ce tip de baterii va utiliza Dacia pe noua generație Sandero: LFP, celule NCM ieftine sau baterii sodiu-ion.
Dennis Le Vot exclude posibilitatea unei Dacii electrice cu o autonomie de 600 km și un timp de încărcare de 20 de minute. „De ce? Pentru că aici avem un rol social. Scopul nostru îl reprezintă mobilitatea accesibilă, iar asta include electrificarea. De aceea am lansat Spring”, a declarat șeful mărcii Dacia pentru revista Car Magazine.
De asemenea, CEO-ul Dacia a vorbit despre dezavantajele tehnologiei cu ioni de sodiu, cum ar fi densitatea energiei și greutatea. „Vom găsi o cale în acest sens, cu autonomia oferită și între densitatea de energie și capacitatea de încărcare pentru a oferi ceva diferit. Răspunsul îl vom avea în doi ani”, a mai spus Le Vot.