Constructorul român Dacia a confirmat în mod oficial că va dezvălui noul Bigster în data de 14 octombrie, în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Aceasta este una dintre cele șapte premiere mondiale pregătite de compania-mamă Renault Group pentru evenimentul de luna viitoare.
Dacia Bigster va oferi motorizări hibrid, materiale de calitate superioară și noi tehnologii „on-board”
Grupul Renault a anunțat că va participa la ediția din acest an a Salonului Auto de la Paris cu toate mărcile sale. Francezii vor avea 5 standuri la show-ul din capitala franceză: Renault, Dacia, Alpine, Mobilize și Renault PRO+. Cu această ocazie, compania din Hexagon va prezenta șapte modele în premieră mondiale și două noi concepte.
Cea mai importantă lansare a constructorului de la Mioveni va fi, bineînțeles, noul Bigster. SUV-ul autohton va marca ofensiva producătorului de la Mioveni în segmentul C. AUTOpro a aflat că este foarte probabil ca numele final al versiunii de serie să rămână Bigster. De asemenea, din punct de vedere estetic, acesta va fi în proporție de 90% la fel cu conceptul din care derivă. În plus, SUV-ul va avea o lungime de 4,6 metri (Duster are 4,34 m).
Interiorul rămâne în acest moment marele secret, însă noi am aflat că viitorii clienți vor regăsi un habitaclu chiar mai elegant decât cel de pe noua Dacia Duster. Acesta va avea un design mai agresiv, materiale de calitate superioară și tehnologii „on-board” de ultimă generație. Totodată, este improbabil ca modelul să ofere și o versiune cu 7 locuri. Astfel, în momentul lansării, va fi disponibil doar într-o configurație clasică, cu 5 locuri.
La capitolul tehnic, Dacia Bigster va primi motorizări pe benzină și electrificate, inclusiv una full-hybrid. În schimb, noul Bigster nu va dispune și de opțiuni diesel. Ulterior, va primi și alte versiuni hibride, oferite de noul joint-venture Horse Technologies. Acesta este realizat de grupul francez împreună cu chinezii de la Geely și cu gigantul petrolier Saudi Aramco, care a preluat 10% din companie.
Spre deosebire de noul Duster, Bigster va reinterpreta noțiunile de „essential”, „cool”, „outdoor” și „smart eco” pentru segmentul C dedicat SUV-urilor, așa cum Duster a făcut-o pentru segmentul B. Prețurile vor porni de la 20.000-21.000 de euro, iar versiunea de vârf va costa sub 30.000 de euro. Modelul Dacia va putea fi comandat începând cu primăvara lui 2025, iar primele livrări sunt așteptate în a doua jumătate a anului viitor.
Ce premiere mai pregătește Grupul Renault
Marca românească va mai expune la standul său de la Paris noul Duster, noul Spring, Jogger și Sandero. Acesta din urmă este cel mai vândut model din Europa de la începutul acestui an. De asemenea, publicul va avea ocazia de a descoperi și prototipul de competiție Dacia Sandrider (foto sus). Acesta va fi dezvăluit în culorile sale finale, adică așa cum se va prezenta la ediția din 2025 a Raliului Dakar și în Campionatul Mondial de Rally-Raid.
În cadrul Salonului, Renault va lansa noul Renault 4, un vehicul cu zero emisii de segment B. Noul model va susține ofensiva electrică a mărcii, alături de Renault 5, una dintre vedetele așteptate la salon, și în curând, de noul Twingo, în segmentul A. La standul Renault Pro+ vor fi expuse un concept ce prefigurează viitoarea generație de utilitare, precum și noul Master H2-TECH. Este vorba despre un model cu hidrogen, care completează oferta electrică și termică deja disponibilă pe acest model.
Nu în ultimul rând, Alpine va expune în premieră mondială showcar-ul A390_β, care prefigurează viitorul model fastback. Producția acestuia va demara la Dieppe, în 2025. Automobilul se va alătura modelului A290, disponibil deja pe piață din această vară. Mobilize, marca Renault Group dedicată noilor soluții de mobilitate, va prezenta în premieră mondială versiunile de serie ale modelelor Duo (cvadriciclu electric, disponibil inclusiv într-o variantă care poate fi condusă fără permis), și Bento, vehicul micro-utilitar dedicat traficului în mediul urban și peri-urban.