AUTOpro
Generale

Cu o doză de nostalgie, spunem „Adio, Buli!”

După 56 de ani, la finele anului 2013, în Brazilia a fost sistată producţia modelului Transporter. Prevederile mai stricte în privinţa siguranţei şi a emisiilor fac imposibilă înmatricularea viitoare. Sfârşitul unei epoci: doar în Brazilia, au ieşit pe porţile fabricii peste 1,12 milioane de exemplare ale modelului Kombi.

În permanenţă optimizat, dar nemodificat în ceea ce priveşte trăsăturile de bază, ultimul T2 a părăsit, în 20 decembrie 2013, banda de asamblare a fabricii situate în apropierea metropolei braziliene Sao Paulo. O poveste de succes de-a dreptul incredibilă. Pentru că la fabrica Volkswagen din Anchieta, la demararea producţiei modelului T1 în 1957 sau la lansarea în 1975 a modelului evoluat T2, cu siguranţă că niciunul din cei prezenţi nu s-a gândit că este martorul începutului unei poveşti de succes care avea să dăinuie peste decenii: în aceste incredibile cinci decenii jumătate, pe porţile fabricii au ieşit în medie 20.000 de exemplare ale acestui model.

11425487225_4f51d24b93_o

Finalul a fost marcat cu ediţia specială concepută special pentru această ocazie. Seria limitată „Last Edition” oferă detalii exclusive de dotare, precum culoarea exterioară specială, în două nuanţe, finisaje luxoase în interior şi elemente de design care amintesc de diferitele versiuni fabricate începând cu anul 1957. Un omagiu pe patru roţi adus celor două modele clasice, care, datorită caracterului lor simpatic şi polivalent, sunt totodată bunicii modelelor actuale ale mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale. Acest model special a fost limitat în final la 1.200 de exemplare, după ce cele 600 de maşini planificate iniţial au fost vândute mult mai repede decât s-a aşteptat producătorul.

ORLE0061

Doar numărul 1.200 nu a fost oferit niciodată spre vânzare. A fost cu atenţie „ambalat” şi trimis cu vaporul acolo unde îşi are rădăcinile: în 24 ianuarie 2014, acest autovehicul unic, însoţit de fani şi presă, şi-a găsit locul pentru binemeritata „pensie” în expoziţia atelierului Oldtimer al mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale din Hanovra. Bye, bye Bus! Şi mulţumim pentru tot!

VW_Kombi_56_54
Foto: Producător

 

Articole similare

Revoluția vine de la interior

Filip Sîrbu

STUDIU: Încărcarea unei mașini electrice este mai scumpă decât alimentarea unui automobil termic

Mihai Morcovescu

Tesla Cybertruck Performance va primi același tren de rulare ca Model X Plaid: 1.020 CP!

Mihai Morcovescu