Printr-un comunicat de presă, producătorul de pneuri Pirelli ne-a prezentat o statistică a sezonului de Formula 1 2016. Directorul Pirelli Motosport, Paul Hembery, a declarat: “Pirelli a introdus o complet nouă compoziție – ultrasoft – și de asemenea noi reguli care au permis echipelor să utilizeze trei compoziții pe parcursul fiecărei curse, selectate în avans. Această extra intrigă tactică s-a dovedit a fi găselnița anului, amplificând și mai mult spectacolul. […] În același timp pe măsura derulării sezonului, am început testele pentru anul viitor: atât prin utilizarea prototipurilor cu dimensiunile 2016, iar apoi, din August, prototipuri cu dimensiunile pentru 2017 pe mașini modificate, în decursul a 24 de zile cumulate.”
Astfel, conform celor de la Pirelli, o parte din aceste cifre sunt:
PNEURI
- Numărul total de pneuri furnizat în 2016: 42,792
- Dintre care, 38,112 au fost furnizate pentru weekenduri de cursă iar 4,680 pentru teste
- Din 42,792 pneuri, 28,188 au fost slick-uri și 14,604 au fost de ploaie sau intermediare
- Numărul total de pneuri utilizate în weekendurile de cursă: 15,652, din care 13,844 au fost pneuri slick și 1,808 au fost de ploaie sau intermediare
- Numărul total de pneuri reciclate: toate
- Numărul maxim de km rulați de fiecare compoziție (în afara testelor):
Hard: 759 km (Daniel Ricciardo, Red Bull)
Medium: 3,597 km (Valtteri Bottas, Williams)
Soft: 6,566 km (Sergio Perez, Force India)
Supersoft: 4,598 km (Valtteri Bottas, Williams)
Ultrasoft: 2,052 km (Nico Rosberg, Mercedes)
Intermediare: 444 km (Jenson Button, McLaren)
Ploi: 523 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
TESTE CU PNEURI MAI LATE 2017
- Numărul pneurilor prototip testate: 96
- Lățimea pneurilor: +25%
- Echipe implicate în programul de teste Pirelli: 3 (Ferrari, Mercedes, Red Bull)
- Piloți implicați: 11, din care 4 Ferrari, 4 Red Bull și 3 Mercedes
- Zile de teste: 24
- Tururi: 2,613
- Număr total de km: 12,148 km
- Circuite: 5 (Abu Dhabi, Barcelona, Fiorano, Mugello, Paul Ricard)
KILOMETRI DE TESTE CU PNEURI 2017
- Pascal Wehrlein (Mercedes): 3,248
- Pierre Gasly (Red Bull): 2,494
- Sebastian Vettel (Ferrari): 2,228
- Sébastien Buemi (Red Bull): 1,190
- Kimi Raikkonen (Ferrari): 1,054
- Max Verstappen (Red Bull): 517
- Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480
- Antonio Fuoco (Ferrari): 478
- Nico Rosberg (Mercedes): 209
- Daniel Ricciardo (Red Bull): 200
- Lewis Hamilton (Mercedes): 50
ALTE CIFRE INTERESANTE
- Numărul de piloți (inlcusiv al treilea pilot și piloți juniori) care au condus mașini de Formula 1 echipate de Pirelli din 2010: 102
- Kilometri parcurși de către toate compozițiile P Zero în 2016 (inlcusiv teste, antrenamente, calificări și curse): 384,705 km (exclusiv pneuri prototip)
- Per compoziție, au lucrat: Hard 14,236; Medium 99,447; Soft 133,988; Supersoft 86,014; Ultrasoft 31,647; Intermediare 8,278; Ploi 11,095
- Distanță acoperită pe parcursul testelor 2016 (în afara weekendurilor de cursă): 61,772km, din care peste 12,000 km cu pneuri mai late model 2017
- Distanță acoperită în curse în 2016: 123,534 km
- Numărul tururilor rapide (în calificări și cursă) realizat de un campion mondial în 2016: 14 (șase în curse și opt în calificări)
- Cea mai mică viteză medie la care s-a câștigat o cursă în 2016: 159.992 km/h (Nico Rosberg, Grand Prix Singapore)
- Cea mai scăzută temperatură la nivelul asfaltului înregistrată într-o cursă (duminică): 15°C în Canada
- Cea mai scăzută temperatură înregistrată într-un weekend de cursă: 13°C în Mexic.
- Cea mai mare temperatură înregistrată într-o cursă (duminică): 59°C în Malaezia
- Cea mai mare temperatură a asfaltului înregistrată într-un weekend de cursă: 61°C, din nou în Malaezia.
- Cea mai scăzută temperatură ambientală înregistrată într-o cursă (duminică): 11°C în Canada
- Cea mai scăzută temperatură ambientală înregistrată într-un weekend de cursă: 11°Cîn Canada
- Cea mai mare temperatură ambientală înregistrată într-o cursă (duminică): 37°C în Malaezia
- Cea mai mare temperatură ambientală dintr-un weekend de cursă: 37°C în Malaezia